SEB Eesti Ühispanga kommunikatsioonijuht
Silver Vohu ei leia, et Hansapanga pakutav võimalus internetipangas
laenulepinguid allkirjastada oleks päris uus.
“Ma küll täpselt ei tea, milline on Hansapanga lahendus, aga iseenesest on meil juba aastaid olnud võimalik kodus dokumente, ka laenulepinguid, allkirjastada ja neid siis panka saata,” rääkis Vohu.
Tema sõnul on varemgi pank U-Neti kaudu lepinguid klientidele saatnud, et neile siis ID-kaardi abil digitaalne allkiri saada.
Vohu ütles, et selline võimalus tekkis 2000. aastal, mil hakkas kehtima digitaalallkirja seadus.
“Kahjuks ei ole seda võimalust kasutatud nii palju, kui sooviksime. Meie soovitame küll inimestel digitaalallkirja andmise võimalust kasutada, kuna see on mugav ja hoiab aega kokku,” ütles SEB esindaja.
Sampo Panga kanalite arenduse osakonna juhataja Lauri Ilison kommenteeris Hansapanga uut teenust napisõnaliselt, öeldes, et see on igati positiivne.
"Hansapanga uus teenus on kindlasti samm edasi Eesti e-arenguloos ning ärgitab inimesi rohkem kasutama ID-kaarti ka muude teenuste kasutamisel. Kui populaarseks uus teenus osutub, seda näitab aeg. Sampo Pangas kasutab ligikaudu 10% klientidest ID-kaarti internetipanka sisenemisel," märkis ta.