Uue reklaamiseaduse arutelul riigikogus
käisid poliitikud korduvalt välja mõtte, et alkoholireklaami keelustamise vastu
räägib kogemus tubakareklaami keelamisega, mis mängis trumbid kätte
suurfirmadele.
Eelnõu esimesel lugemisel läinud nädalal, kui keskerakondlased nõudsid alkoholi reklaamimise jõulist piiramist, kasutasid argumendina sigarette nii majandusminister Juhan Parts kui majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas, kirjutas Postimees.
Majandusministeeriumi ekspertide hinnangule tuginenud Partsi sõnul pakub reklaam paratamatult inimestele ka teavet.
"Kui me tarbijale infot ei anna, siis me teatud mõttes anname eelise ettevõtetele või alkoholi puhul nendele kaubamärkidele, mis on juba turul," ütles minister, tõmmates paralleeli tubakareklaami üleüldise keeluga.
"See on olnud väga kasulik tootjatele, kelle kaubamärgid on üldteada. Uute [firmade] tulek turule on praktiliselt välistatud," hoiatas Parts ettevõtluskeskkonna ja vaba konkurentsi kahjustamise eest.
Partsi kinnitusel kehtestatakse tulevikus märksa karmimad nõuded reklaami sisule. Need peavad olema varustatud hoiatustega, millesarnaseid näeb ravimireklaamidel: "Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada Teie tervist!"
Seotud lood
Venemaa valitsus kiitis heaks seaduseelnõu,
mis keelustab täielikult tubaka ja tubakatoodete reklaami, edastas RIA
Novosti.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.