Autoettevõtete liidu juht Villem Tori
tunnistas täna, et tuleva aasta esimeses pooles võib arvukalt
transpordiettevõtteid kukkuda kahjumisse.
"Ma ei suuda täna öelda, mida maksab tuleval aastal kütus. Eks esimene poolaasta näitab, milliseks kujuneb 2008. aasta transpordiettevõtete jaoks," rääkis Tori. Vastuseks küsimusele, kas see võib ettevõtteile tähendada kahjumeid, vastas ta napilt: "Jah."
Transpordi ametühingu juht Peep Peterson ütles: "Pankrotti ei tohiks meie hinnangul ükski ettevõte minna. Kui peaks aga selline oht olema, oleme valmis motivatsioonisüsteeme üle vaatama."
Ettevõtetevahelised palgaerinevused tulenevad eelkõige motivatsioonisüsteemide erinevusest, mis on kokku lepitud iga konkreetse ettevõtte ja selle töötajaskonna vahel. Kui töökokkulepe tõstab alampalka, satuvad suurema löögi alla need transpordiettevõtted, kelle motivatsioonisüsteem võimaldab suuremat lisateenistust.
Seotud lood
Silmnähtavalt õnnelik riiklik lepitaja Henn
Pärn ütles täna, et kaheaastase töörahu kinnitamata jätmise korral lastaks käest
võimalus transporditurgu korrastada.
Autoettevõtjate liidu juhi Villem Tori
sõnul on Juhan Parts esimene Eesti minister, kes transpordiettevõtete jaoks ka
midagi reaalset ära tegi.
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.