Endine ASi Pakterminal peadirektor ja
transiidiekspert Raivo Vare arvas, et Royal Vopak soov ülejäänud Pakterminal ära
osta on juba pikalt õhus olnud. Varsti võib sellele oodata lisa E.O.Si näol.
„Vopak on seda pikalt plaaninud ja ju erinevatel põhjustel ei ole seda tehingut seni toimunud. See oli asjade loogiline käik,“ arvas ekspert.
„Järgmine samm oleks hollandlastele E.O.Si ostmine,“ ennustas Vare. Naftatransiit kõigis sadamates on Vare sõnul drastiliselt vähenenud, suisa 10 korda. „Kõik kannatavad ja nüüd on kiire transiidi kuldajad otsas. Enam ei ole nii, et üks mahuti pumbati täis ja tühjaks 4-5 korda kuus, nüüd juhtub seda vaid 1-2 kord kuus. Seetõttu tuleb pilgud pöörata nafta hoiustamisse. Ja ega Vopaki poisid ei ole papist, neil on umbes 80 sellist terminali üle maailma. Aga kuna Parkterminali juurde enam mahutaid ehitada ei saa, tuleb laienemiseks midagi osta, E.O.S oleks loogiline valik,“ sõna Vare, kelle teada vastavad läbirääkimised ka käivad.
Vare peab pea miljardilist hinda realistlikuks. „60 miljonit eurot kõlab realistlikult, kuigi ega me keegi ei tea palju tegelikult maksti,“ lisas ta.
Seotud lood
TransKullo suuromanik Endel Siffi sõnul ei
juhtu suured asjad nagu Pakterminali müük üleöö ja teatud tõuke tehingule andsid
ka aprillisündmused.
Eesti suurima transiiditerminaali AS
E.O.S.i omanikud alustavad 100% Pakterminali aktsiate omanikuks saava
rahvusvahelise kütusetransiidiettevõttega Royal Vopak läbirääkimisi
ühisettevõtte moodustamiseks E.O.S.i ja Pakterminali varade baasil.
Maailma suurim keemiatoodete ladustaja
Royal Vopak NV teatas, et ostab ülejäänud 50% Pakterminalist, et tagada
kaubavahetus Venemaaga.
Pakterminali omanikfirma TransKullo üks
suuremaid omanikke Anatoli Kanajev teatas portaalile dv.ee, et tehingut pakkus
Hollandi partner.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.