Riigikogu aseesimehele Jüri Ratesele
valmistab peavalu fakt, et 57% elanikest ei oska nimetada ühtegi avaliku sektori
e- teenust ning 30 protsendil elanikest puuduvad arvutioskused täielikult.
Uuringufirma TSN Emor küsitles Eesti elanikke avalike e- teenuste ja riiklike portaalide kasutatavuse ja rahulolu selgitamiseks. Uuringust selgus, et interneti kasutab 70% elanikkonnast vanuses 15-74. Alla poole sama vanusegrupi elanikest on kasutanud internetti riigi-ja omavalitsustega suhtlemisel. Kõige populaarsemaks osutusid finants-ja maksuvaldkonna e-teenused.
Ratase sõnul on murettekitav fakt, et ligi 57% elanikest, ei oska nimetada ühtegi avaliku sektori e-teenust ning 30% elanikest ei kasuta interneri üldse, kuna selleks puudavad vajalikud teadmised ning võimalik, et ka vahendid.
"Niisuguse olukorra jätkumisel oleme kaotamas oma edumaad ja juhtrolli IT alal, mida saavutasime näiteks e- maksuameti, e-valitsuse, internetipanganduse, „tiigrihüppe” jt valdkondade juurutamisel," ütles Ratas.
Tema kinnitusel on näha, et elanike ja ametnike suhtlemine interneti vahendusel ei edene loodetud eduga. Asjaajamine paberkandjal sünnitab ja säilitab rohkesti bürokraatiat, otsuste ajalist venitamist ja ajakadu.
Riigikogu aseesimees peab e-teenuste laialdasemat kasutuselevõttu olulise tähtsusega Eesti majanduse arengu seisukohalt.
Seotud lood
Keskerakondlasest riigikogu liikme Rein
Ratase sõnul on Allar Jõks õiguskantsleri ametit pidanud juba piisavalt
kaua.
Kui Eestis seadustatakse
online-hasartmängud, võivad mitmed veebikasiinod “soojalt maalt” siia
kolida.
Riigikogu aseesimees Jüri Ratas ütles, et
Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi rahastatavate vee- ja kanalisatsiooniprojektide
(ÜVK) ehitamine suure mahajäämusega võib Eestile kaasa tuua suured eurotrahvid.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?