• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,33%39 511,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,67
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,33%39 511,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,67
  • 22.01.08, 15:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maxima: jaekaubanduses on niigi tohutu konkurents

Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki Erilaid usub, et Prisma uus suund saada siinseks hinnaliidriks ei too kaasa erilist hinnasõda.
„Sõda ei saa eriti tekkida, kuna konkurents on juba niigi tohutu,“ rääkis Erilaid. „Kui konjunktuuriinstituudi toidukorvide võrdlust vaadata, siis selgub, et erinevates kauplustes on umbes 700kroonise toidukorvi hinnavahel vaid 100 krooni piires. Vahed ei ole nii müstilised, et siin veel tihedamat konkurentsi tekitada.“
Lisaks märkis Maxima esindaja, et Prisma ei ole niivõrd suur kett, et kogu turgu liikuma panna. „Kui, siis suudaksid nad mõjutada Tallinna, mujal Eestis neid aga ei ole, samuti pole neil ka suuri laienemisplaane,“ selgitas ta.
Erilaiu sõnul on toidukaupade hinnatõusuga juba niigi mitmete piima- ja leivatoodete hinnavahed kokku kuivanud. „Näiteks aasta tagasi, kui liiter kilepiima maksis Maximas 5,40, siis kallimate ja odavamate kettide hinnavahe ulatus üle krooni. Nüüd, pärast seda kui tootjahinnad on tublisti rohkem kui poole võrra tõusnud, jäävad kettide hinnaerinevused vaid mõnekümne sendi piiresse. Tootjad on toidukaupade hindu tõstnud, kuid kallimad kauplused ei saa enam varasemat juurdehindlust rakendada, sest hinnad tõuseksid üle mõistuse kõrgeks," tõi ta näite.
Maxima tegevdirektori Zydrunas Valkerise sõnul võidavad konkurentsi kasvust ennakõike tarbijad. "Kaupmehed pingutavad rohkem kvaliteedi osas ja tarbijatele ei tule hinnatõus enam nii järsuna," märkis ta.

Seotud lood

Uudised
  • 22.01.08, 12:13
Säästumarketite juht: hinnasõda jaekaubanduses ei tule
Säästumarketite keti juht Andrija Lilleoja kommenteeris Prisma avaldust saada Eesti jaekaubanduse turul hinnaliidriks, et hinnasõda ei tule.
Uudised
  • 22.01.08, 13:52
Lihavainen: inimesed ei pea edukuse tõestuseks ostma kõige kallimaid tooteid
Prisma Peremarketi tegevjuht Janne Lihavainen leiab, et Eesti jaekaubandusturul on kätte jõudnud etapp, kus enam ei peeta oma edukuse tõestuseks oluliseks kallites kauplustes käimist.
Uudised
  • 22.01.08, 14:49
Taube: kahtlen, kas Prisma suudab Säästumarketile ära teha
A-Selveri kauplusteketi juht Ain Taube sõnul on Prisma Peremarketid omale hinnaliidriks saamise näol võtnud väga raske ülesande.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 13:28
Profitus laieneb Eestisse: uus lootus innovatiivseks rahastamiseks skeptitsismi keskel
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele