Prisma Peremarketi tegevjuht Janne
Lihavainen leiab, et Eesti jaekaubandusturul on kätte jõudnud etapp, kus enam ei
peeta oma edukuse tõestuseks oluliseks kallites kauplustes käimist.
„Vaadates jaekaubandustrende Lääne-Euroopas, siis keskmisest kõrgema sissetuleku ja haridusega inimesed lähtuvad isiklikke ostuotsuseid tehes ratsionaalsetest argumentidest. Majanduslik mõtlev inimene ei näe põhjust maksta näiteks piimapaki eest kõrgemat hinda kui kõrval asuvas kaupluses,“ selgitas Lihavainen.
Tema sõnul kavatseb Prisma võtta suuna saada siinse jaekaubanduse hinnaliidriks. „Loomulikult jälgivad need inimesed lisaks hinnale ka toote kvaliteeti. Ja kvaliteedi osas Prisma järeleandmisi teha ei kavatse,“ lisas ta.
Küsimusele, miks ei ole ükski jaekaubanduskett Eestis seni sellisest loogikast lähtunud, vastas Lihavainen: „Põhjusi on mitmeid. Tegu on mõneti järgmise etapiga mitte ainult jaekaubandusturul, vaid terves ühiskonnas. Järjest enam on Eestis inimesi, kes oma majandusliku edu tõestuseks ei pea vajalikuks osta kõige kallimaid tooteid kõige kallimatest kauplustest.“
Prisma uue suunitluse juures jäävad keti konkurentideks tootesortimendi poolest endiselt hüpermarketid, kes pakuvad lisaks toiduainetele ja esmatarbekaupadele ka garderoobikaupu, kodukaupu ja vaba aja tooteid.
Odavaid hindu kavatseb ettevõte pakkuda väga mitmekülgse kaubavaliku abil. „Võrdleme iga kuu oma kõige müüdavamate kaupade hindu turul pakutavatega. Meie hinnavõrdlus ei koosne ainult 10 või 20 tootest, vaid mitmesajast. Kui täna vaatavad eestlased veel erinevate poodide sooduspakkumisi ning lähtuvad kaupluste külastamisel eripakkumistest, siis Prisma Peremarketi eesmärk on pakkuda oma klientidele stabiilset kõige soodsamat ostukorvi,“ rääkis Lihavainen.
Lai sortiment Prisma Peremarketis tähendab tema sõnul seda, et pakutakse erineva hinnaskaalaga tooteid ühe sortimendi sees. Müügil on nii jaekaubandusturu kõige odavam leib kui ka lai valik erinevate hinnaklassidega leivatooteid.
Kas Prisma algatusest võiks Eesti jaekaubandusturul alguse saada hinnasõda, ei osanud kauplusteketi juht öelda. „Meie eesmärk on väga kindel ja see on kvaliteetse hinnaliidri positsiooni võtmine. Seda, kas läheb lahti hinnasõda, sõltub juba konkurentide reaktsioonist,” märkis ta.
Seotud lood
Säästumarketite keti juht Andrija Lilleoja
kommenteeris Prisma avaldust saada Eesti jaekaubanduse turul hinnaliidriks, et
hinnasõda ei tule.
Alates 1. märtsist asub Prisma Peremarketi
uue kaubandusdirektorina tööle Sari Hujanen, kelle eesmärk on teha Prismast
Eesti turul selge hinnaliider, teatas ettevõte.
A-Selveri kauplusteketi juht Ain Taube
sõnul on Prisma Peremarketid omale hinnaliidriks saamise näol võtnud väga raske
ülesande.
Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki
Erilaid usub, et Prisma uus suund saada siinseks hinnaliidriks ei too kaasa
erilist hinnasõda.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.