Eelmise aasta 28. detsembril ilmus Soome
suuruselt teise majandusajalehe Taloussanomat viimane number. Aastatel 1997-2007
kestnud sõda Soome majanduslehtede Kauppalehti ja Taloussanomate vahel tõi
Taloussanomate omanikule hinnanguliselt 50-65 miljonit eurot kahjumit.
Tänasel Eesti Ajalehtede Liidu korraldatud konverentsil "Äri ja Meedia" ütles Kauppalehti grupi juhatuse esimees Juha-Petri Loimovouri, et Taloussanomate läbikukkumise peamine põhjus oli läbimõtlemata ja toores tootekontseptsioon. "Nad üritasid teha majandusajakirjandust lihtsamini loetavaks. Nad tegid liiga palju muutusi ja kujunduse muutmist. Sisu oli ok, kuid mitte parem kui Kauppalehtil. See ei olnud piisavalt erinev," ütles Loimovuori. Ta lisas: "Taloussanomat ei saanud aru, et tellimuste müük väikestele ja keskmise suurusega firmadele on eluliselt tähtis. Ainult suurtele ei saa orienteeruda. Brändil oli odava ja vaba asja maine, mis ei olnud turunduslikult hea." Loimovuori arvates oli Taloussanomate strateegiline eesmärk Kauppalehti kahjustamine. "Aga see ei saa ju olla ühe organisatsiooni elu mõte," arvas ta.
Sanoma alustas Taloussanomate väljaandmist 1997. aastal. Uut ajalehte iseloomustati kui "Soome Financial Times'i". Eeldati, et äriuudiste auditoorium on kasvav. Strateegiline eesmärk oli saada osa Kauppalehti tellijatest ning reklaamitulust. Vastukäiguna suurendas Kauppalehti ajakirjanike arvu ja palkasid. Uudiste kvaliteet paranes konkurentsist tingitult oluliselt. Kauppalehti investeeris ka märkimisväärseid summasid tootearendusse.
Läinud sajandi lõpus hakkas Taloussanomate tiraaž ja reklaamimüük kasvama, hiiglaslik kahjum kahanes. 2000. ja 2001. aastal hakkas kahjum eelkõige reklaamituru langemisest tingitult taas kasvama. 2002 järgnesid sellele kulude kärpimise programmid. 1997. aastast kuni lehe sulgemiseni eelmise aasta lõpus oli Taloussanomatel 7 erinevat tegevdirektorit.
Kauppalehti tiraaž on hetkel veidi üle 80 000 eksemplari, sulgemise hetkel oli Taloussanomate tiraaž 35 000 eksemplari, makstud eksemplaride arv oli sellest alla poole. Alma Media (Kauppalehti omanik) käive 2006. aastal oli 302 miljonit eurot, Sanoma grupil 2,74 miljardit eurot. Taloussanomat jätkab võrguväljaandena.
Seotud lood
Juuste hõrenemine ja kiilanemine tekitab pidevalt stressi? 14aastase kogemusega juuksespetsialist annab nõu juuste efektiivseks taastamiseks ning ka juuste siirdamise eel- ja järelhoolduseks.