Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS)
turismiarenduskeskuse direktori asetäitja Marje Braunbrück rääkis, et Eesti
turismi peamine valupunkt on madal teeninduse tase ja kesine turismitoodete
valik.
Braunbrück rääkis tänasel turismialasel seminaril, et reisil tahavad inimesed kogeda midagi erilist, nagu head kvaliteeti, teenindust, atmosfääri või hinda. „Sellest loetelust on teenindus kõige olulisem, kui see on ok, antakse muu andeks,“ ütles ta.
Braunbrück rõhutas, et peame eristuma hea teenindusega. „Me ei löö enam odavate hindadega, võib-olla ainult norrakaid. Inglismaa jaoks pole Eesti enam odav,“ rääkis ta.
Braunbrück viitas viimastele Soome turistide küsitlustele, mis näitasid, et eestlane ei tervita ning et turistid (soomlased) ei ole teretulnud. „Soomlaste kehvem osa jääb hästi silma, tegelikult on nende hulgas ka toredaid inimesi,“ ütles Braunbrück.
„Soomlasi väheneb ka seetõttu, et paljud on juba siin käinud ning meil pole head toodet pereturismis,“ tõdes ta.
Ta tõi veel teenindusprobleemides välja negatiivsed hoiakud ja mentaliteedi ning selle, et juhid ei väärtusta teenindajat ja teenindust.
Braunbrück tunnistas, et Eestil pole pakkuda piisavalt põnevaid turismitooteid. “Järgmiseks probleemiks on transport – meil on vähe lennuliine ning meil puuduvad odavlennufirmad,” rääkis ta. “Sihtkoha valikul vaadatakse hinda ja kui lihtne on sinna kohale saada,“ lisas ta.
Braunbrück ütles, et samal ajal, kui Eestis väheneb turistide arv, näitavad Läti ja Leedu häid trende.
Seotud lood
Tänasel turismialasel seminaril rääkis TÜ
Pärnu kolledži turismimajanduse dotsent Heli Tooman, et üks suurimaid puudusi
Eesti turismis on ebaselgus asutuste toodetes või
nende puudumine.
Estravel AS tegevjuhi Anne Samliku
kinnitusel ei jahuta jahenev majandus inimeste reisikirge, küll aga võib
pidurduda ostumahu kasv ning head teenindust tahetakse saada ka odavama hinna
eest.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?