Tänasel turismialasel seminaril rääkis TÜ
Pärnu kolledži turismimajanduse dotsent Heli Tooman, et üks suurimaid puudusi
Eesti turismis on ebaselgus asutuste toodetes või
nende puudumine.
Tooman rääkis, et Eesti turismiasutuste tooted on ähmased, sageli pole selge, kellele, miks ja mida luuakse. Tooman rääkis, et puutumatu loodus pole turismitoode. „Puutumatut loodust on ka mujal kui Eestis. Loodus iseenesest pole veel toode,“ ütles ta.
Toomani sõnul on koordineeritud tootearendus ja turundus hetkel turismiarenduse ja -turunduse megatrend. „Kui pole olemas toodet, siis pole ka midagi turundada,“ ütles ta. „Eesti turismitoote arendus ja -turundus on lapsekingades.”
Samas rõhutas Tooman, et meil ei saada aru koordineeritud koostööst. "Messidel ei huvituta Eesti kui terve regiooni tutvustamisest, vaid pakutakse ainult oma teenust," tõdes ta. „Eestis puudub üksteisele toe pakkumine. Laiemat vaatenurka ärgitaks! Tervikluses oleks vaja saavutada kvaliteet.“
Seotud lood
Statistika andmete põhjal vähenes mullu
välisturistide arv Eesti majutusettevõtetes 3% võrra, see eest tuli siseturiste
16% juurde.
Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli ütles, et
MTÜ Konverentsibüroo asutamisega suurendatakse rahvusvaheliste
konverentside arvu Eestis ning aidatakse kaasa turisminõudluse hooajalisuse
vähendamisele.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS)
turismiarenduskeskuse direktori asetäitja Marje Braunbrück rääkis, et Eesti
turismi peamine valupunkt on madal teeninduse tase ja kesine turismitoodete
valik.
Schengeni viisaruumi avanemine toob siia
oluliselt rohkem välisturiste, samuti paneb rohkem reisima need Eesti elanikud,
kes seni reisimiseks viisat pidid taotlema.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.