Privaatpanganduse osakonna juhataja Kristel
Meose sõnul on Eesti rikkurid nooremad ja riskialtimad kui globaalsed
personaalpanganduse kliendid.
Meose sõnul on Hansapanga privaatpangatuse klientidest 50% alla 45aasta vanad ehk 10-15 aastat nooremad kui privaatpanganduse kliendi rahvusvaheline võrdkuju. „Alla 45aastastele kuulub 30% varadest, vanematele 70% varadest. Noorem ja aktiivsem finantseeringu võtja. Veerand on naised, nende osakaal on kasvanud,“ iseloomustas ta oma kliente. Enamus Hansapanga privaatpanganduse kliente elavad Tallinnas.
„Meie klientidel on aktsiaid rohkem kui globaalsel kliendil, sest nad on nooremad, valmis riske võtma ja majanduskeskkond on soosiv. Samas on võlainstrumentide osakaal väiksem,“ võrdles ta Eesti rikkaid maailma jõukastega.
Et Hansapanga privaatpanganduse kliendiks saada, peab inimesel olema üks miljon krooni finantsvara ja või 45 000kroonine igakuine sissetulek. Selliseid kliente on Hansapangal 4500 ja nende varade maht on 10 miljardit krooni. Hansapank pakub ka personaalse varahalduse teenust, neile kelle investeeritav finantsvara on üle viie miljoni krooni, selliseid kliente on neil 600 ja nende varade maht 18 miljardit krooni.
Kui pangandus on usaldusäri, siis privaatpangandus on selle äri tipp. Esimesed privaatpanganduse ajalugu on 300 aastat vana, Itaalias ja Šveitsis tegutseb seni privaatpanganduses 150 aastaseid panku. Arvatakse, et maailma privaatpanganduse kllientide varade maht on 37 triljonit dollarit.
Seotud lood
Hansapanga investeerimistoodete osakonna
juhataja Art Lukase sõnul on säästmine jõudmas massidesse.
Mõnikord on kasulik vaadata, kuidas teised
oma varasid kasvatavad. Hansapank andis võimaluse piiluda privaatpanganduse
klientide koondportfelli.
Hansapanga investeerimistoodete osakonna
juhataja Art Lukase sõnul eristab tulevikus panku järjest rohkem
nõustamisteenus, sest investeerimistooted on sarnased ja pole erilisi lahendusi,
mida teised ei paku.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.