E-Betoonelement tõdeb, et ehitusmaterjalide
nõudlus on vähenenud ja seda eeskätt elamuehituses, Pärnu Plaaditehas seda ei
kinnita ja tootmise kokku tõmbamiseks vajadust ei näe.
„On raske öelda, kas ja kui palju peame tootmist kokku tõmbama,“ sõnas E-Betoonelement juht Vaido Leosk ja selgitas, „meil pole nagu plokimüüjatel, kel vaja juba valmis toodangust lahti saada. Valmistame oma tooted alles siis, kui meil on tellimus ja kui leiame muid väljundeid, ei pruugi tulla vajadust tootmist vähendada.“
Pärnu Plaaditehase juht Albert Sibrik ütles, et tema isiklikult ei tunneta veel vajadust tootmist kokku tõmmata. „Oleme niššitootja ning ehitusega seotud kaudselt. Võib-olla on see aga eelmise perioodi inerts, et oleme toodangust siiani lahti saanud,“ rääkis Sibrik.
Alanud aasta suhtes prognoose Sibrik teha ei taha: „Tarku ennustajaid on praegu kõikjal, ei taha nende sekka kandideerida. See aasta toob aga ehk selguse ja see selgus algab maailma teisest nurgast. Kõik on praegu väga hellad. Üks prantsuse suli jäi vahele ja pank teatas hiigelsuurest kahjust, kuid ameerika pangad pole veel midagi sarnast öelnud ning presidendivalimisedki seisavad alles ees.“
ASi E-Betoonelement käesoleva aasta üheksa kuu käive ulatus 608 miljoni kroonini, eelmise aasta sama perioodi käive oli 491 miljonit krooni. Ettevõtte põhitegevusalaks on betoonelementidest ehituslahenduste kavandamine, elementide tootmine ning betoonehitiste püstitamine.
AS Pärnu Plaaditehas toodanguks on pealistamata puitlaastplaadid ja profileeritud servaga põrandakilbid PÄRNU FLOOR.
Seotud lood
Statistikaameti andmetel suurenes
ehitusmaterjalide tootmise maht juulis võrreldes eelmise aasta sama kuuga 10,4%.
Järgmiseks aastaks ootavad tootjad madalamat kasvu või isegi langust, kirjutab
tänane Äripäev.
E-Betoonelemendi juhataja Vaido Leoski
sõnul on 2008. aastal jälle ehitusmaterjale vabalt saada.
Ettevõtete hinnangud turuolukorrale ning
nende nägemus lähiaja arengute suhtes on muutunud aasta lõpus veelgi
pessimistlikumaks. Negatiivseim nägemus püsib endiselt ehitusmaterjalide
tootjatel ning puidutööstuses.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.