Kaks korda aastas avaldatavas aruandes
kirjutab Eesti Pank, et euro kasutuselevõtt Eestis enne 2011. aastat on
ebareaalne.
„Praegu takistab meid euroalaga liituda Eesti kõrge inflatsioonitase, mis peaks jõudma Maastrichti inflatsioonikriteeriumi piiridesse 2009. aasta paiku. Sellest tulenevalt on euro kasutuselevõtt Eestis enne 2011. aastat ebareaalne,“ rääkis Eesti Panga president Andres Lipstok.
Eesti Pank ja valitsus ei ole seni seadnud eurole üleminekuks valmisoleku uut kuupäeva.
Eurole ülemineku täpne kuupäev saab igal juhul teatavaks vähemalt 12 kuud enne ühisrahaleüleminekut, et riik ja erasektor saaks ettevalmistused aegsasti lõpetada, märkis Eesti Pank aruandes.
Eesti Panga prognoosi järgi saavutab inflatsioon kasvulae 2008. aasta esimesel poolel. Kuigi seejärel hakkab inflatsioonitempo aeglustuma. Eesti inflatsioon ületab praeguse prognoosi põhjal 2009. aasta lõpus ikka veel 4%, samal ajal kui Euroopa Komisjoni 2007. aasta
sügisprognoosi põhjal arvutatud kontrollväärtus oleks tõenäoliselt 3% lähedal.
Valitsuse otsus koondada kohustuslikud aktsiisitõusud 2008. aastasse suurendab inflatsioonikriteeriumi täitmise tõenäosust järgnevatel aastatel, kui maksumuudatuste mõju inflatsiooninumbris enam ei kajastu.
Rahandusministeeriumi prognoosi kohaselt väheneb aktsiisimäärade tõstmise varasemaks nihutamise tulemusena riigi tegevuse tõttu tekkivate hinnatõusude mõju inflatsioonile aastatel 2010–2011 vastavalt 0,5% ja 0,2%. Euroopa Komisjoni sügisprognoosi põhjal püsib inflatsiooni kontrollväärtus järgnevatel aastatel 3% lähedal. Pärast 2009. aastat on oodata Eesti inflatsiooni alanemist tasakaalus majandusarengule omase tasemeni (3–4%).
Seotud lood
Eesti majandus on arenenud üldjoontes
sügisel prognoositud suunas, kuid edasine väljavaade on muutunud mõneti
ebasoodsamaks, teatas Eesti Pank.
Veskimägi lubab euro kasutuselevõtul ümardada riiklike maksude, tasude ja lõivude konverteerimisel summad rahvale soodsamas suunas.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.