?ntiikesemete müüjad nendivad, et
väärtuslikke muinsusesemete hulk on turul vähenenud aga nõudlus nende vastu aina
kasvab. Sellises olukorras muutuvad paljud antiigipoed spetsialiseeritumaks,
kirjutab Den za Dnjom.
Mõned antiigiärid on keskendunud ainult maalidele ja ikoonidele, nagu näiteks Tallinna kesklinnas asuv ?ntique Shop. Reval Antiik tegeleb lampide, kellade, baromeetrite, hõbeesemete, portselani, ordenite, medalite ja samovaride ostu-müügiga. Aina rohkem kauplusi spetsialiseerub mööbli müügile. Kui antiigipood tegeleb just vana mööbli müügiga, siis on väiksem ka varastatud esemete ostmise risk. Mõni kauplus restaureerib ise mööblit ning lisaks valmistab klientidele koopiaid. Sageli maksab originaaliga samadest materjalidest tehtud koopia originaalist rohkem.
Kui vanasti oli kaupade peamine allikas asju alles hoidnud elanikkond, siis nüüd kaebavad Eesti antikvaarid, et viimasel ajal on vanu asju müüvaid inimesi Eestis vähemaks jäänud. Seepärast tulevad kaubad nüüd peamiselt välismaalt. Kliente aga köidab nüüdisajal pigem eseme välisilme, mitte selle ajalugu.
Viimastel aastatel peetakse antiikesemete ostu üheks kasumlikuks rahapaigutamiseks, nn alternatiivseks investeerimiseks.
Seotud lood
Maailma ühe kõige mainekama oksjonimaja
Christie's peakontoris toimunud oksjonil müüdi noore Eesti kunstniku Alice Kase
joonistus 1920 naela eest, mis on esimene sel tasemel müüdud kaasaegse Eesti
kunstniku töö.
Kuressaares asuv kauplus Lossi antiik müüs
asjatundlikule ostjale 12. sajandist pärineva kaelaehte, lisaks oli pakkuda ka
muinasaja lõpust pärinev hobusõlg ning kirvepea.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.