Kuigi Eesti panganduse hiiglased Hansapank
ja SEB Eesti Ühispank omavad Sampost ja Nordeast kordades rohkem kliente,
kahvatub nende kasum ühe kliendi kohta väiksemate konkurentide ees.
Nordea teenis ühe Eesti kliendi pealt mullu iga päev 12 krooni kasumit, Hansapanka jättis iga klient päevas maha pelgalt 7 krooni puhast tulu.
Hansapanga Grupi juht Erkki Raasuke ei osanud konkurentidest madalamat kasumlikkust ühe kliendi kohta kommenteerida, kuna tema sõnul peaks järelduste tegemiseks olema iga panga puhul teada, kui palju on neil aktiivseid kliente ja näiteks selliseid, kellel on lihtsalt konto avatud. "Ilma klientide arvu ühtlustamata pole sellistel arvutustel mingit kaalu," sõnas Raasuke.
Jaanuaris kirjutas Äripäev, et 83 protsendil Eesti pensionäridest on konto just Hansapangas, ent palju kontoomanikke on panga hingekirja jäänud Hoiupanga aegadest ja nende aktiivsus pole teada.
Kui Sampo Pank teenis 2006. aastal kliendilt sarnaselt kahe juhtiva pangaga 6 krooni kasumit päevas, siis mullu oli sama näitaja juba 11 krooni. "Me suunasime eelmisest aastast alates rõhutatud tähelepanu olemasolevatele klientidele, kuna rõõmu ei tee mitte lihtsalt kliendikontode juurde saamine, vaid see, kui see klient kasutab vähemalt kahte meie panga teenust," rääkis Sampo Panga juht Aivar Rehe. Samuti tõstis Rehe esile asjaolu, et nii Sampo kui ka Nordea tegid mullu läbi suure hüppe äriklientide hulgas.
Sampo kasvatas ettevõtetele antud laenude mahtu 66 ja Nordea 59 protsenti.
Nordea Panga jaepanganduse juhi Olavi Pakkoneni sõnul on panga eesmärk olnud pakkuda oma klientidele pikas perspektiivis parimaid lahendusi, mitte ühekordseid väikseid võite. "Laenutoodete osas oleme olnud paindlikud, püüdes vastata klientide ootustele," lisas ta. Nordea laenas mullu ühe kliendi kohta välja seitse korda suurema summa kui turuliider Hansapank.
Seotud lood
Sampo panga kommunikatsioonijuht Anneli
Rõuk ütles, et siinse panga netisüsteemi Soome probleemid ei mõjuta, kuna
asutakse erinevates süsteemides.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.