Internet on meediaturu kõige kiiremini
kasvav kanal, kus reklaamimaht suurenes 2007. aastal aasta varasemaga võrreldes
69% võrra.
Eesti meediareklaamituru käive ulatus 2007. aastal 1,788 miljardi kroonini.
Kuigi IV kvartalis oli näha kasvu aeglustumist, ulatus kogukasv võrreldes 2006. aastaga ikkagi 29%-ni, teatas TNS Emor. TNSi meediasektori arendusdirektor Brigitte Lhomme andmetele tuginedes võib öelda, et see kasvuprotsent on üks suurimaid maailmas.
TNS Emor reklaamikulutuste uuringust Adexist selgus, et kõikide meediatüüpide puhul oli kasv eelmise aastaga võrreldes üle 20%. Sarnaselt 2006. aastaga võib internetti pidada meediaturu kõige kiiremini kasvavaks meediakanaliks - reklaamimaht suurenes 2006. aastaga võrreldes 69% võrra. 10 enim reklaamitud kategooria võrdluses on mahu kasv suurim kinnisvara alal.
Möödunud aasta suurim reklaamija oli Procter Gamble, reklaamimahtudelt järgnesid EMT, Tele2 Eesti, L’Oreal, Rimi Baltic, Saku Õlletehas, Hansapank, ASelver, Elisa Eesti ja Elion Ettevõtted. Tähelepanuväärne on asjaolu, et esikümne moodustavad enamjaolt kohalikud ettevõtted.
Analüüsides meediareklaamituru kasvutrende, võib ennustada selleks aastaks positiivset kasvutempot, mis aga ei ületa 8-10%.
Seotud lood
Kogu meediaturg langes aastaga 3 protsenti,
toimunud langusega samas rütmis liikusid ka suured traditsioonilised meediad,
seevastu raadio- ja internetireklaam kasvasid, edastas TNS Emori
reklaamikulutuste uuring Adex.
Majanduses ja ka kinnisvaraturul on sügisel toimunud mõned muudatused, üheks neist euribori langus. Bigbanki ettevõtete panganduse üksuse juht Aimar Roosalu kinnitas, et kinnisvaraturul on märgata elavnemist – suuresti just järelturu korterite osas.