Baltika 2007. aasta puhaskasum oli 40,8 miljonit krooni ja käive 1,1 miljardit krooni. Võrreldes 2006. aastaga kahanes puhaskasum 53,3 protsenti.
Neljandas kvartalis oli Baltika puhaskasum napp 1,6 miljonit krooni. Eelmisel aastal samal ajal oli neljanda kvartali puhaskasum 31,1 miljonit krooni.
Baltika sõnul mõjutab selle aasta tulemusi kiire müügipinna kasv ja uute poodide käivitumisele minev pikem käivitusperiood. See omakorda mõjutab müügiefektiivsust, mille kasvatamine võib veidi kauem aega võtta.
"Kokkuvõttes võiks öelda, et 2008. a peamine teema on poodide efektiivsus Venemaal ja Kesk-Euroopas - Poolas ja Tšehhis," ütles Baltika tegevjuht Meelis Milder. Milderi sõnul oli ettevõttel probleeme efektiivse juhtimisega suurtel turgudel, kuid murekohad on praeguseks fikseeritud. Baltika suurim eesmärk on saavutada tugevus Balti turgudel.
Ettevõtte juhtkonna sõnul keskenduti eelmisel aastal mitmetele tulevikku suunatud investeeringutele, mille viljad peaksid varsti kajastuma müügi- ja kasuminumbrites. Eelmisel aastal laienes Baltika Leedu turule, kus avati kaheksa uut poodi. Baltika avas Montoni esinduspoe Tšehhis ja uute toodetena ilmusid turule Montoni jalanõud, Mosaici lasterõivad ning Spiced Mi teksakollektsioon. Lätis viidi neli kauplust suuremale pinnale ja avati neli poodi. Baltika tegutseb Grupp Montoni, Mosaici, Baltmani ja Ivo Nikkolo jaekettidega kuues riigis: Eestis, Lätis, Leedus, Poolas, Ukrainas ja Venemaal.
Hansabank Marketsi analüütikute sõnul olid Baltika tulemused ootuspärased, kuigi neljanda kvartali tulemus jäi prognoositust väiksemaks. Balti turg moodustab Baltikast 63 protsenti ja nõrgad Baltimaade majandusnäitajad mõjutasid omakorda viimase kvartali numbreid. Analüütikute sõnul oli Poola turu kasumlikkuse areng positiivne nähtus ning Hansabank soovitab investoritel Baltika aktsiat endiselt osta.
LHV puhaskasumi prognoos Baltikale oli neljandaks kvartaliks 1,4 miljonit krooni, mis jäi vaid paarsada tuhat krooni alla tegelikule näitajale.
Investeerimispanga analüütiku Sten Pisangi sõnul on ärikasumlikkus tõsise surve all ja vaatamata müügipinna kiirele kasvule on müügi kasv jäänud väga kesiseks. "Kinnisvara üleshindamiseta oleks viimane kvartal jäänud isegi kergesse kahjumisse ja selles mõttes jäädi meie ootustele alla," märkis Pisang.
Baltika eesmärgid 2008. aastaks on ettevõtte juhtkonna sõnul müügi kasv, kasumlikkus ja investeeringud. Aasta esimeses pooles on plaanis korrastada kauplusteportfelli ja sulgeda ebaefektiivseid müügipindu, aasta teises pooles jälle avada 14-18 uut poodi. Efektiivsuse parandamine peaks ettevõtte arvates näitama positiivseid tulemusi Venemaa ja Ukraina turgudel. Baltika investeeringud koondatakse sellel aastal ettevõtte sõnul uute poodide avamisele ja ettevõttele kuuluva Veerenni 24 kinnistu arendusprojektile.
Milderi sõnul pole 2006. aasta strateegias määratud omakapitali tootluse eesmärk (30 protsenti - toim) seoses 2007. aasta viimase poolaasta ja selle aasta esimese poole plaanitust aeglasema kasvuga saavutatav.
Baltika majandustulemused jätsid eile väikeaktsionärid rahulikuks ja müügiplaane investoritel veel ei ole. Baltika aktsionär Jaan Hiio ütles, et on Baltika tulemusega rahul "Mina olen rahulik. Tean, mida nad teevad ja usun Baltikasse." Aktsionär Märt Luuk toonitas, et Baltika puhul on tegemist laieneva ettevõttega, ja ütles, et praegu pole tal veel plaanis aktsiaid müüa.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.