• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 28.02.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti peaks käivitama elektriautode tootmise

Missuguse majandusharu arengusse võiks eestlased ise investeerida? Eri aspekte kaaludes arvan, et Eesti võiks hakata ise kokku panema elektriautosid ja teisi akudel töötavaid elektrilisi transpordivahendeid.
Mitte nii eksklusiivseid, mida Tesla Motors teeb, vaid rahulikke, kvaliteetseid ja praktilisi, nagu näiteks see inglaste piimaauto, mis loomulikult põhineb vanemal tehnoloogial ning mille muudab praktiliseks vajadus pidevalt peatuda.
Selle ettepaneku üks põhjendus on Eesti head võimalused kasutada tuuleenergiat.
Võime ehitada suure osa transpordisektorist üles sisuliselt emissioonivabana - kasutades tuuleenergia tippaegu transpordivahendite akude laadimiseks.
Kuivõrd tuuleenergia põhiprobleem on vajadus seda akumuleerida, siis me ei akumuleeri seda spetsiaalsetesse süsteemidesse, mis tõstavad tunduvalt energia hinda, vaid autode akudesse, mida on niikuinii vaja laadida - kui transpordisektor sellel põhineb.
Eestis on kokku pandud vormelautosid, busse ja ekskavaatoreid. Kõik on olnud võimalik. Meil on olemas ka teadlased, kes teavad trende ja oskavad soovitada, missugused energiaallikad on kõige optimaalsemad (akud, suruõhk jne).
Ise kompetentsi kokku pannes ja üles ehitades muutuksime sarnasteks näiteks hispaanlastega, kes mitte üksnes ei tooda tuuleturbiine oma kodumaal, vaid avasid tehase ka USAs. Alustada võiks kindlatest mudelitest koostöös välismaise autotootjaga. Koostöös tanklakettidega tuleks üles ehitada kiirlaadimis- või akuvahetusjaamad. Kui omandame vajalikud kogemused, muutuks selline tootmine Eesti üheks peamiseks ekspordiartikliks. Kas Eestis leidub investoreid, kes sellisele väljakutsele vastaksid?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele