• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 04.03.08, 19:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leito: börsile viimine lihtsam kui lehtede liitmine

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Priit Leito sõnul ei ole ettevõtte börsile viimine tema suurim saavutus, see oli kergem kui 2000. aastal Sõnumilehe ja Õhtulehe ühendamine.
Äripäeva finantsjuhtimise konverentsil Finantsjuhi 101 nägu rääkis Leito, et peab oma suurimaks saavutuseks 2000. aastal Sõnumilehe ja Õhtulehe ühendamist SL Õhtuleheks. Sellele järgnevad Ekspress Grupi börsile viimine ja eelmisel aastal toimunud uudisteportaali Delfi ühinemine Ekspress Grupiga. Küsimusele, kas kahe lehe ühinemine oli raske, vastas mees, et ei olnud, kuna oli tol hetkel veel noor ja uljas ning suuri riske karta ei osanud.
Ekspress Grupi börsile mine läks mehe sõnul hästi, kuna aktsiat osteti kiiresti, mis tagas ka aktsiahinna kiire tõusu. Nüüd on lood aga teisiti. „Investorite väljavool ei tee ühtegi ettevõtet õnnelikuks,“ sõnas mees, tõdedes, et kui ettevõte ei oleks börsile läinud, ei oleks nad saanud oma meediakontserni lisada ei Delfit ega Maalehte.
Praegust börsi seisu hindab mees tagasihoidlikult. „Me ei usu, et ükski ettevõte tänavu börsile tuleb. Seda ei juhtu enne, kui Balti riikide majandus paraneb. Välisinvestorid, kes otsivad potentsiaalseid ettevõtteid, kuhu investeerida, vaatavad kõigepealt regiooni majandusliku seisu. Balti riigid välisinvestorite seas praegu populaarsed ei ole,“ sõnas mees, tõdedes, et aeg, mil Ekspress Grupp börsile läks, oli ainuõige.
Paljud töötajad on omandanud endale Ekspress Gruppi aktsiaid, kas see on ka omanikutunnet suurendanud? „Seda mõju ei ole vaja üle tähtsustada. Töötaja omanikutunne sõltub ikka sellest, kas töö meeldib. Aktsiate omamine on pigem tore lisaväärtus. Need summad inimest kriitilisel hetkel ettevõttes kinni ei hoia, kuid tuleb tõdeda, et kasu sellest on,“ sõnas mees.
Leito ei usu, et paberajalehed kuhugi kadumas on. "Kui vaadata saalis ringi, siis enamikul siinviibijatest on paberleht näpus. Fakt on aga see, et meedia on tõepoolest suurte muutuste ees ning ebakindlust on palju. Näha on, et inimene suundub internetti ning kuhu suundub inimene, suundub ka reklaam. Viimaste uuringute järgi oli suurim veebiväljaanne Delfi. See on tõusev trend, ning meie soov on selle pealt kasu lõigata. 2015. aastaks on internetis rohkem reklaami kui paberlehes, praegu on see suhe vastupidine, 7:40 paberlehe kasuks,“ kommenteeris Leito portaalide võidukäiku paberlehe ees.

Seotud lood

Uudised
  • 05.03.08, 16:51
Professor: tänapäeva finantsjuht on boheemlane
Psühholoogia professori Mare Porgi sõnul on möödas ajad, kus finantsjuht oli karm ja numbritekeskne inimene, tänapäeval on finantsjuht pigem boheemlane, kes žongleerib arvudega ning näeb nende taga olevat õhku.
Uudised
  • 04.03.08, 22:12
Laatre: kui põhiväärtused on paigas, täituvad ka finantseesmärgid
Täna toimunud finantsjuhtimise konverentsil "Finantsjuhi 101 nägu" ütles Ruth Laatre, et tema jaoks on ettevõtte põhiväärtused finantseesmärkidest primaarsemad.
Uudised
  • 05.03.08, 15:37
Leito: olen Hansu puhver
Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito ütles eilsel Äripäeva finantsjuhtimise konverentsil Finantsjuhi 101 nägu, et on see nn puhver, kes meediaärimees Hans H. Luige ideedest parimad välja nopib ja käiku laseb.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele