Tänasel turunduskonverentsil Password
Tartus avaldas Apple endine kauaaegne turundusdirektor Steve Chazin viis terve
mõistuse nippi, mis Apple rasketest aegadest tänase eduni on viinud. Hea
turundajana nimetas ta neid saladusteks.
Ära ole esimene.
Apple ei ole leiutanud ei MP3 mängijat, muusikapoodi internetis, I-Tunes-it, sülearvutit ega mobiiltelefoni. Vaata, mis tarbijatele meeldib ning tee tuntud asi, kuid tee paremini. Vali välja üks omadus ning rõhu sellele. I-podi nimigi mõeldi välja, et mitte samastuda mp3 mängijatega. I-pod ei ole odavam, kiirem, suurema mäluga, ilusam ega parema helikvaliteediga kui konkurendid. Temaga on vaid lihtsam arvutist muusika oma taskusse tõsta - seda turundades sai temast legend.
Ära müü asju, müü elustiili ja gruppide liikmelisust.
Inimesed ei osta põnevaid tooteid, inimesed ostavad seda, mida teised ostavad. Müü oma toodet kui võimalust samastuda, pääseda mõnda sotsiaalsesse gruppi, olla trendikas.
Lase oma klientidel ennast reklaamida.
Iga Apple'i tootega on näiteks kaasas õunakujulised kleepsud. "Ma olen näinud lugematul hulgal Delli sülearvuteid, kus firma logo on meie omaga kinni kleebitud," tõi Chazin näite. Samuti pildistavad inimesed ennast Apple'i reklaamide taustal ning testivad YouTube's nende vastupidavust. Turundades küsi endalt - mida olen teinud, et klientidel oleks lihtsam mu tooteid sõpradele soovitada.
Tee nii, et sõnum kliendile meelde jääb.
Räägi lihtsalt ning keskendu olulisele. Räägi nii, et inimestel oleks sinu juttu lihtne edasi rääkida.
Tee alati midagi rohkem.
Püüa taibata, mida ootab sinult klient ning ennetada tema esimesi probleeme. Üllata oma klienti meeldivalt. I-podi pakendid on alati kenad ning meenutavad juveelikarpe. Klient tunneb, et tema peal eon mõeldud, et ole kokku hoitud.
Seotud lood
Apple lubab peagi Eesti, Leedu ja Läti
klientidel osta iTune’ist otse muusikapalu, vahendab Bloomberg Leedu
ajalehte Kauno Diena.
Tulenevalt tarbijate suurest huvist
Ameerika tehnoloogiagigandi Apple´i hitt-toodete MacBook ja iPod vastu, on
ettevõtte käive tõusnud 36% võrra.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.