Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts ütles täna riigikogus Tallinn-Viljandi suunal regulaarsete kaubavedude
kadumist kommenteerides, et see ei sõltu vaid riigi tahtest.
Parts ütles, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on kindlasti huvitatud, et kaubavedu jätkuks. „Kujunenud olukord aga ei sõltu ainult riigi suvast või tahtest. Ei ministeerium ega valitsus ei saa sundida ettevõtteid nimetatud infrastruktuuril veoteenust osutama,“ märkis minister.
Tema sõnul võivad riiklikku raudtee infrastruktuuri kasutada kõik ettevõtted. Küsimus on hinnas.
„Kaubavedu raudteel sõltuvad ennekõike tegelikest kaubaveomahtudest ning tegelikest raudtee infrastruktuuri tasudest. Kui need on ettevõtjatele taskukohased, siis loomulikult on nad huvitatud ka kaubaveost ja kaubaveo jätkamisest, kuid veelkord, see sõltub nende ettevõtjate omavahelistest kokkulepetest,“ selgitas Parts.
Ministri sõnul ei kavatse riik sel aastal liinile lisadotatsioone suunata, 2009. aasta toetus aga on veel lahtine. „Kuigi praegu pakutakse ka ühekordseid vedusid, oleme huvitatud regulaarvedudest. Juba praegu on tehtud erandeid ettevõtetele, kelle tegevus sõltub otseselt raudteest. Samas ei ole meil võimalik teha põhjendamatuid riigiabi soodustusi. Ausa konkurentsi nimel ei saa me raudteed rohkem doteerida.
Parts ei usu, et raudteevedude liikumine maanteele suuri probleeme tekitaks, kuna maanteede koormust on analüüsitud ja midagi lahendamatut seal tema sõnul ei ole.
Minister ütles reisijateveo tuleviku kohta, et nimetatud vedu Tallinn-Viljandi raudteelõigul peaks säilima ja ka säilitatama vähemalt olemasoleval tasemel. „Loomulikult tähendab see seda, et riik jätkuvalt doteerib reisijatevedu ja on sõltuvalt majandustingimuste arengust valmis dotatsiooni suurendama. Minu seisukoht on, et olemasolev reisijateveo tase peaks olema see latt, mida me igal juhul peaksime hoidma,“ kinnitas Parts.
Seotud lood
Viljandimaa omavalitsused pole nõus
regulaarsete kaubavedude lõpetamisega Viljandi—Tallinna raudteelõigul.
Viljandi firma Dan-Est Timber sulgeb 3.
märtsil puiduosakonna ning koondab 19 inimest, teised mööblitootjad ühinevad
ja spetsialiseeruvad ümber.
Riigisisese reisijate- ja kaubaveo
korraldamisega tegelev Edelaraudtee lõpetab suure kahjumi vältimiseks alates 1.
veebruarist 2008 regulaarsed kaubaveod Tallinna-Viljandi ja Tallinna-Pärnu
suunal.
Mittetulundusühing Viljandi Parvepoisid
loodab peagi Viljandi järvel avada parvsauna, mille mõnusid saavad nautida nii
kohalikud kui ka turistid.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.