Riigisisese reisijate- ja kaubaveo
korraldamisega tegelev Edelaraudtee lõpetab suure kahjumi vältimiseks alates 1.
veebruarist 2008 regulaarsed kaubaveod Tallinna-Viljandi ja Tallinna-Pärnu
suunal.
Kaubavedude lõpetamise otsusest teavitas Edelaraudtee nii majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kui ka Edelaraudteele kuuluval infrastruktuuril kaubavedusid teostavaid kliente.
Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka ütles, et 2006. aastaga võrreldes ligi poole võrra vähenenud kaubaveomaht ning veotariifide enam kui kahekordne tõus 2008. aastal ei jätnud ettevõttele muud võimalust, kui lõpetada suure kahjumi ärahoidmiseks kaubavedude korraldamine. „Kui sel aastal kujuneb Edelaraudtee kaubavedude kahjumiks umbes 8-9 miljonit krooni, siis 2008. aasta eeldatav kahjum oleks juba suurusjärgus 15 miljonit krooni,“ rääkis Pukka.
Pukka sõnul on nad otsinud lahendusi ning konsulteerinud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga, et muuta infrastruktuuri kasutustasude aluseks olevat metoodikat selliselt, et see arvestaks Edelaraudtee infrastruktuuri erisusi, kus reisijateveo osatähtsus vedudes on erinevalt Eesti Raudteest domineeriv. „Kuna Edelaraudtee näol on tegemist avaliku raudteega, millele kehtivad samad nõuded ja regulatsioonid nagu teistegi avalike raudteede puhul, siis ei ole teistsugune metoodika võimalik olnud,“ sõnas Pukka.
Selleks, et Edelaraudtee suudaks katta kaubavedudega seotud kulusid, tuleks tõsta veotariife umbes neli korda. See aga tooks kaasa kaubaveo mahtude drastilise vähenemise ning kaubaomanikud otsustaksid odavamate alternatiivide kasuks.
Kaubavedu on Edelaraudtee jaoks olnud läbi aegade reisijateveo kui põhitegevuse kõrvalharu, mille mahud on olnud tagasihoidlikud, ulatudes parimatel aastatel 400 tuhande tonnini.
Suurimad seni Edelaraudtee infrastruktuuril veetud kaubagrupid on puidutooted ning vanametall. Edelaraudtee 2006. aasta kaubaveomaht oli 430 tuhat tonni, 2007. aasta veomaht on umbes 270 tuhat tonni. Edelaraudtee peamised kaubaveo kliendid on AS Ingle, AS Lignator, AS Kuusakoski, Farm Plant Eesti AS ning mõned ekspediitorid.
Seotud lood
Edelaraudtee lõpetab järgmisel nädalal
algavast 1. veebruarist kaubaveod, mis seab raskesse olukorda oma tootmise
raudteetranspordi võimalusega sidunud ettevõtted, kirjutas Järva Teataja.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts ütles täna riigikogus Tallinn-Viljandi suunal regulaarsete kaubavedude
kadumist kommenteerides, et see ei sõltu vaid riigi tahtest.
Raudtee infrastruktuuri majandamisega tegeleva
Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-i investeeringud raudteeohutusse ulatuvad 36,7
miljoni kroonini.
Edelaraudtee otsus lõpetada kaubaveod
Viljandi-Tallinna liinil sunnib mitmeid ettevõtjaid tegevuse lõpetama või
Viljandimaalt ära kolima, hoiatas Viljandimaa Omavalitsuste Liit valitsust.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.