CV-Online'i üks asutajatest Jüri Kaljundi
võrdleb oma blogis, kui palju on Ida-Euroopas makstud internetifirmade eest,
ning leiab, et internetis vaid kasutajate arv ei loe ja et meediaärimees Hans H.
Luik maksis Delfi eest õiget hinda.
Sageli küsitakse, kui palju on väärt Euroopa või Ida-Euroopa internetifirmad. Paaril viimasel nädalal on Ida-Euroopas aset leidnud mõningad tehingud, kirjutab Kaljundi blogis.
Tšehhi suuruselt teine portaal NetCentrum ostis Slovakkia Atlas.sk 313 miljoni krooni eest. Portaalil Atlas.sk on kuus 4,9 miljonit unikaalset külastajat.
Gazprom Media ostis aga Venemaa suurima videosaidi RuTube.ru, hinnates firma väärtuseks 152 miljonit krooni. RuTube'i külastab kuus ligikaudu 5,5 miljonit unikaalset külastajat.
Kuigi iga firma reaalse väärtuse määrab siiski tema käive ja kasum, võiks nende arvude põhjal spekuleerida ka unikaalsete külastajate hinna üle. Nii tuleks 1 miljoni unikaalse kuise külastajaga veebifirma väärtuseks 27,6–64 miljonit krooni. 100 000 unikaalse külastajaga firma hind oleks 2,7–6,4 miljonit krooni. Lihtne on aga tõestada selle loogika paikapidamatust. Delfi portaalide müügihinda arvestades peaks samade suhtarvudega Delfi külastajate arvuks olema 13–30 miljonit unikaalset külastajat kuus, mis kolme Balti riigi peale pole kuidagi võimalik. Delfi puhul oli igakuise 1 miljoni unikaalse kasutaja hinnaks pigem 300–500 miljonit krooni. Hea tõestus sellele, et reaalne käive ja kasum on need, mis ettevõttele väärtust annavad. Võrreldes vaid külastajate arvuga võivad need finantsnäitajad väärtust võrreldes külastajate arvuga lausa kümnekordistada.