Korterite hinnad Harjumaal ja Tallinnas on viimasel
ajal langenud 2 protsenti, mullusega võrreldes on langus olnud 7-8 protsenti,
selgus Uus Maa Kinnisvarabüroo veebruari turuülevaatest.
Kuigi klient on praegu hinnatundlik, ei saa öelda, et ostetaks kõike odavat. Enim ja lühema müügiperioodiga lähevad Uus Maa kinnitusel müügiks kõrgelt hinnatud asukohas, korraliku ja stiilse siseviimistlusega korterid.
Linnaosade kaupa täheldati suurimat hinnalangust magalarajoonides, samal ajal kui kesklinnas võis isegi väheldast hinnatõusu märgata. Vastupidiselt muutus aga tehinguaktiivsuse kesklinna piirkonnas ja tõusu oli täheldada Tallinna magalarajoonides.
Maa-ameti andmetel tehti selle aasta veebruaris poole vähem korteritehinguid kui mullu samal ajal. Olukorra paremuse poole suunamiseks proovivad mõned arendajad Hollandi oksjonit, mille käigus langeb korteri hind iga sekundi tagant. Huvitav, kas selline hinnaalandus paneb inimesi ummisjalu märtsiturgu edendama?
Tehinguhinna kujunemises on Uus Maa Kinnisvara tegevjuht Jaanus Laugus ühel nõul Ober-Hausi veebruari turuülevaates tooduga, et korterite pakkumishindadest on võimalik kaubelda alla umbes viiendik. A A Kinnisvara tegevjuht Aivar Villemson sellega ei nõustu, nimetades 20protsendist kauplemisvõimalust absurdsuse tipuks.
Uus Maa Kinnisvarabüroo andmetel on uute korterite ehitamine peatunud eelkõige tänu ostjate ebakindlusele ja majanduse üldise olukorra halvenemisele.
Uus Maa Kinnisvarabüroo analüütiku Annika Jakobsoni sõnul kulub üle aasta, enne kui kogu praegu turul olev korterite maht ära tarbida jõutakse.
Autor: 1706-aripaev
Seotud lood
Kuressaare korteriturul tehti tänavu ühes
kuus vaid ca 10 tehingut ning hinnad langesid poole aastaga kuni
15%.
Tarkinvestor.ee analüütik Kristjan Lepik
kirjutas oma investeerimisportaalis, et kinnisvaraturg on nagu suur
naftatanker - muutused toimuvad väga aeglaselt ja trendid on üsna pikad.
Eesti Kinnisvarafirmade Liidu tegevdirektor
Tõnis Rüütel prognoosib eluasemeturule selleks aastaks kümneprotsendilist
hinnalangust.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.