Toimiva kampaania saavutamiseks peab sihtgrupiteemalise teoretiseerimise asemel kasutama kampaania eeltestimist nii reklaamikujunduste, sõnumite kui ka meediakanalite lõikes, arvab internetireklaami firma Klikivabrik tegevjuht Jaano-Martin Ots. Tema sõnul peaks testimine olema mitmeastmeline.
Esmalt paisatakse reklaamikujundused lühikeseks perioodiks kõigisse portaalidesse, kuhu võimalik. Kui reklaaminäitamisi on kogunenud tulemuste statistilise täpsuse jaoks piisavalt palju, analüüsitakse, millised reklaamikujundused ja millised keskkonnad kõige paremini töötasid, ning tehakse kampaaniaplaan vastavalt tulemustele ümber.
Mittetöötavad kombinatsioonid kujundustest ja portaalidest kõrvaldatakse ning päris kampaanias kasutatakse ainult neid kujundusi ja keskkondi, mis tõid enam reaalseid soovitud tehinguid. "Mõõta tuleb reklaamikulu ühe tehingu kohta. Tehingud olgu reaalsed - autofirmal registreerumine proovisõidule, finantsasutusel online-liisingutaotluse vormistamine, limonaadifirmal tarbijamänguga liitumine jm," seletas Ots.
Internetiturunduse firma DreamGrow Digital tegevjuhi Priit Kallase sõnul võivad väikesed muudatused kampaania sõnumis või loovlahenduses tulemusi lausa kordades muuta: "Veebireklaami eeltestimine on väga oluline, selleks on olemas mitmed tasulised ja tasuta vahendid. Kui testimisest on tehtud iga kampaania lahutamatu osa, siis ei ole tegemist ka olulise lisakuluga eelarves." Kallase sõnul on võimalik läbi katsetada pea kõike: sõnumit, visuaali, atraktiivseid hinnatasemeid, sisutekstide järjestamist, tooteid ja muud.
Inimese tähelepanu liigub tihti teistmoodi, kui meile terve mõistus ette ütleb ning seda ei saa täpselt ennustada, tegelikkust peegeldab proovimine. "Testisin kolme sarnast internetireklaami kujundust, neist üks töötas 3,3 korda paremini kui teised kaks. Miks, võin vaid oletada, testimata ei oskaks iial ära arvata," kirjeldas Kallas.
Kuna internetireklaami testijaid on vähe, ei paku ka reklaamikanalid testimist kui teenust. Delfi müügijuhi Allan Sombri sõnul ei paku nad klientidele eraldi testimisteenust, kuna seda on vähe küsitud: "Samas on mitmed kliendid kasutanud tavapindu nii, et kampaania alguses testitakse erinevaid sõnumeid ja kujundusi ning hiljem kasutatakse rohkem enamtoiminud lahendust."
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.