Nokia teatas mullu detsembris plaanist avada uus teenus Comes with Music, mis tähendaks, et Nokia mobiiltelefoni ostes saab klient aastase juurdepääsu kogu Universal Music Groupi miljoneid muusikapalu sisaldavale muusikakataloogile.
Anssi Vanjoki, Nokia asepresident ja tegevjuht multimeedia alal, ütles eelmise aasta lõpus Amsterdamis toimunud Nokia aastakonverentsil: "Isegi siis, kui sa kuulaksid muusikat 24 tundi ööpäevas seitsmel päeval nädalas, oleks see siiski tibatillukene osa muusikast, mida Nokia pakkuma hakkab. Comes with Music täidab ambitsiooni sellest, et saame pakkuda sellist muusikat, mida klient soovib."
Praegu peab Nokia läbirääkimisi kolme suurima plaadifirma - Sony BMG, EMI ja Warner Musicuga - ning kümne muu iseseisva firmaga, kes on samuti lubanud ligipääsu oma muusikale.
Hiljuti FT.com-ile antud intervjuus teatas Vanjoki, et loodab, et Comes with Musicu kaudu saab klient juurdepääsu kõigi nelja juhtiva plaadifirma artistide loomingule. Tema sõnul on kindlasti plaanis hõlmata rohkem plaadifirmasid. Nokia plaanib tuua Comes with Musicu turule selle aasta teisel poolel. Ootuste kohaselt on see üks tähtis nurgakivi, mis sillutab Nokia laienemist internetiturule.
Viimase kahe aasta jooksul on Nokia sõlminud mitmeid koostöölepinguid juhtivate internetifirmadega. Mullu oktoobris sõlmis Nokia 8 miljardi dollari suuruse ostulepingu Navteqiga, mis on spetsialiseerunud interaktiivsetele kaartidele internetis.
Võttes kokku Nokia internetipõhisele turule laienemise, ütles Vanjoki, et uued ülevõtmised pole lähitulevikus välistatud. Tema sõnul on Nokia avatud võimalusele pakkuda internetiteenuseid arenevatel turgudel. Nokia on juba juhtiv mobiiltoodete ja -teenuste pakkuja arengumaades. Suurim muutus Nokia äristrateegias pärast seda, kui ettevõte sai suurimaks mobiiltelefonide valmistajaks 1990ndatel, on keskendumine internetipõhistele teenustele, mille hulka ka Comes with Music kuulub. Nokia plaanib saada järgmise 3-5 aastaga miljardeid eurosid tulu muusika-, mängu- ja navigatsiooniteenuste arendamisest mobiilidele.
Vanjoki ütles FT.com-ile, et plaadifirmadega peetavate läbirääkimiste oluline osa on Comes with Musicust saadava tulu jagamine ettevõtete vahel. Vanjoki kinnitusel on samalaadsed võimalused ka mobiilioperaatorite vahel.
Vanjoki lisas, et talle ei valmista muret võimalus, et iPhone'i looja Apple, kes ründas mobiilturge eelmise aasta suvel, tuleks turule samasuguse teenusega nagu Comes with Music. Praeguseks on Apple teatanud, et peab juba juhtivate plaadifirmadega läbirääkimisi.
Nokia aktsia on langenud novembri parimalt 28,60 euro tasemelt nüüdseks kolmandiku võrra. Eelmisel nädalal hüpitas Nokia finantsjuhti Richard Simonsoni väide, et USA majanduskasvu aeglustumine Nokiat ei häiri, aktsiat kena 8 protsendi võrra. Simonsoni teatel on Nokia tulu USAst kõigest 5 protsenti. Kuigi Morgan Stanley analüütikud ennustavad telekommunikatsioonisektori kasvu aeglustumist ja prognoosivad madalamaid marginaale, teatas Nokia, et kavatseb sel aastal kasvada turust kiiremini nii mahult kui ka rahaliselt.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.