SA Vaata Maailma projektijuhi Mart Parve sõnul ei tohiks enne lähiringide turunduse ammendamist muud reklaami internetis üldse teha. Partnerite klientide ring, oma klientide ja nende tuttavate ring. Tuleb luua klientide uudiskirjad, programmid, kuidas kliendid võivad kasu saada, kui nad toovad oma tuttavaid klientideks jne. "Tarka e-turundust annab kohutavalt hästi teha. Igasugused tarbijamängud, partneritega koostööprogrammid, e-postiturundus, geriljaturundus, blogiturundus. Kui siin on saavutatud juba täielik kaetavus, siis on aeg hakata tegema tavapärast reklaami, mille hinna ja soorituse suhe on kohutavalt halb," seletas Parve.
SA Vaata Maailma korraldas hiljuti kampaania, kus kutsuti üles osalema loosis, osalemiseks piisas digiallkirja andmisest internetis. "75 protsenti tulemusest saime lähiringiturundusest. Kasutasime näiteks bookinghouse.net-i uudiskirja, mis andis ülivõimsa tulemuse, kuid ei maksnud meile midagi - bookinghouse.net tahtis meid lihtsalt toetada. Kui listi omanik näeb, et sõnum võib olla kasulik tema auditooriumile, annab ta teate edasi, lisaruum e-kirjas ei maksa. Tilgutasime info erinevatesse foorumitesse ja tegime ka pressiteate blogidele palvega see avaldada. Kui ma õigesti mäletan, siis ainult üks blogi ei avaldanud meie infot," meenutas Parve.
Altex Marketing OÜ tegevjuht Eestis Tõnis Hinnosaar leidis, et internetifoorumites on hea turundada, tuleb vaid aus olla. "Negatiivset mainet aitab vältida usaldusliku kontakti saavutamine foorumite ja blogosfääri arvamusliidritega ning teenuse reklaami lahendamine läbipaistvalt, võimaldades arvamusliidritel ise oma sõnastuses arvamust avaldada ning märkides ära, kui promotegemise eest on saadud tulu."
Netikuller OÜ juhi Heikki Haldre sõnul on kõigil kusagil tuttavad, kas või reisibüroo töötaja, kellele helistad, kui vaja lennupiletid osta. "Kui mina ostan nendelt, siis võiksid ju nemad osta ka minult. Lähiringide turunduse sisuline ülesanne on suunata kliendid omavahel ning hiljem ka oma partnerite klientide sõbraks saama ning sinust rääkima. "Näiteks on meie veebilehel hääletus, kus inimesed valivad ühe kauba, mille hind saab olema väga odav. Kui tahad, et sinu eelistatav kaup võidaks, saad paluda sõpradel selle kauba poolt hääletada. Siira inimeselt inimesele soovitamise saavutamine on ülimalt tõhus turundus. Nõnda tuleb kasutaja juba teadlikult meie veebisaiti," tõdes Haldre.
Reklaamifirma FCB Baltic loovjuhi Vaidas Matulaitise sõnul ei ole traditsioonilist turundust enam olemas. Uued meediakanalid on teinud tarbijaga suhtlemise lihtsaks ja samas ka kohustuslikuks. On võimalik kliendilt täpselt järele küsida, kas ja millist toodet ta vajab. Jaapanis saavad inimesed asju koju proovimiseks võtta, et tagasisidet anda. Seda nimetatakse tryvertising'uks. "Veebikeskkonnad, blogid, foorumid - minu arust on need jumala kingitus turundajatele. Internetis, kui sul on vaja kindlat meediakanalit ja seda ei ole veel olemas, võid selle ise leiutada. See on tõstnud meie digitaalses tänapäevas turundajate loovuse taas hinda," arvas Matulaitis.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.