Rahandusministeerium ootab, et Eesti
majanduse korrektsioon jõuab lõpule käesoleval aastal, mil suuresti taanduvad
kinnisvarasektori kokkukukkumises ja krediidikriisist tulevad negatiivsed
tegurid.
Aastal 2008 ja 2009 kasvab Eesti majandus prognoosi kohaselt 3,7% ja 6,4%. 2010. aastaks prognoositakse 6,8% kasvu, 2011. aastaks 6,5% ja 2012. aastaks 6,3% kasvu, selgus
rahandusministeeriumi kevadprognoosist.
Samas sisenõudlus kasvab majandusest aeglasemalt. Eratarbimise kasvutempo langeb 2007. aasta 8,9% 2008. aastal 3,5%ni.
Ministeerium ennustab, et tööturul hõivatud jäävad samale tasemele ja muutusi ei toimu.
Madala majanduskonjunktuuri tõttu ootab ministeerium vähest investeerimisaktiivsust ja investeeringud vähenevad 2% võrra. Ka on ettevõtete laienemisvõimalused ahenenud.
Inflatsioon kiireneb veelgi: 2007. aasta 6,6%-lt 2008. aastal 9,0%ni. Ka on uute aktsiismäärade ja välistegurite tõttu oodata kohati kahekohalist inflatsiooni. Ministeerium prognoosib, et see aeglustub 2009. aastal 5,3%ni.
Valitsussektori puudjääk on eelduste kohaselt vaid 1,1% SKPst, puudujäägi tekitajaks on keskvalitsus, sest käibe- ja sotsiaalmaksu laekub planeeritust vähem. Pikas perspektiivis on plaanis siiski eelarve hoida tasakaalus.
Ministeerium muutis oma prognoosi väliseelduste muutuse tõttu, majanduskasvu eeldused Euroopas ja USAs on võrreldes sügisega tunduvalt pessimistlikumad.
Seotud lood
Eesti Panga asepresidendi Märten Rossi
hinnangul on Eesti majanduse jahtumine paratamatu, kuid pikas perspektiivis
kasulik, teatas pank.
Eesti Pank ennustab selleks aastaks
2protsendist majanduskasvu, järgmiseks aastaks 3protsendist ja ülejärgmiseks
5protsendist kasvu.
Tänasel valitsuse kabineti nõupidamisel
osalenud ministrid leidsid, et Eesti makromajanduslikud näitajad on tugevnenud
mullu kevadel ihaldatud tulemuseni.
Rahandusministeeriumi tänase prognoosi
kohaselt kasvab Eesti majandus käesoleval aastal 3,7 protsenti, mis on 1,5
protsendi võrra vähem kui sügisel prognoositud.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.