• OMX Baltic0,75%290,3
  • OMX Riga0,09%872,51
  • OMX Tallinn0,18%1 822,25
  • OMX Vilnius1,09%1 134,57
  • S&P 5000,53%6 071,17
  • DOW 300,38%44 882,13
  • Nasdaq 0,25%19 681,75
  • FTSE 1001,04%8 646,88
  • Nikkei 2250,25%39 513,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,45
  • OMX Baltic0,75%290,3
  • OMX Riga0,09%872,51
  • OMX Tallinn0,18%1 822,25
  • OMX Vilnius1,09%1 134,57
  • S&P 5000,53%6 071,17
  • DOW 300,38%44 882,13
  • Nasdaq 0,25%19 681,75
  • FTSE 1001,04%8 646,88
  • Nikkei 2250,25%39 513,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,45
  • 03.04.08, 10:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sillamäe-Kotka laevaliikluse taastamise kohal ripub küsimärk

Kuigi Soome laevafirma Stella Company Group teatas märtsi alguses, et kavatseb mais alustada reisilaevaliiklust Sillamäe ja Kotka sadama vahel, ripuvad selle plaani teostamise kohal veel küsimärgid.
Soome laevafirma juht ja üks põhiomanikke Kari Juvas ütles Põhjarannikule, et plaani elluviimine on takerdunud laeva rentimise tõttu.
Stella kavatses Ukraina laevafirmalt UkrFerry rentida Južnaja Palmira nime kandva parvlaeva. Varasema kokkuleppe kohaselt peaks Ukrainast tulema kaasa ka laeva meeskond, teenindav personal on kavas palgata Soomest ja Eestist.
Juvase sõnul on 2006. aastal kapitaalremondi läbi teinud ja uue sisustuse saanud laevale tehtud tehniline kontroll ja ta vastab kõigile Soome lahes kehtivatele meresõidunõuetele. Tehing on jäänud praegu ootama mitmeid bürokraatlikke samme, mis tuleb teha laevaomanikul laeva ja selle meeskonna ületoomise ja tööleasumise tõttu Soome lahes, laeva nime- ja lipuvahetuse ning mitmete muude asjade tõttu. "Pall on praegu laevaomaniku käes. Me saame ainult oodata, et nad need sammud võimalikult kiiresti ära teeksid," ütles Juvas ja arvas, et selgus saabub aprilli algul.
Kui Stellal UkrFerryga laevarentimise tehing ei õnnestu, tuleb Juvase sõnul asuda otsima uut laeva. "Probleem on selles, et meile sobivat tüüpi laevu ei ole kuigi palju saadaval. Teiseks töötab meie kahjuks aeg. Juba praegu peaks algavaks hooajaks käima aktiivne turunduskampaania, aga me ei saa seda alustada enne, kui laevatehing on 100 protsenti kindel," märkis Juvas.
2006. aasta maist Kotka-Sillamäe liinil parvlaevaga Vironia opereerinud Saaremaa laevakompanii tütarfirma OÜ Narva Line sulges eelmise aasta oktoobris ootamatult selle laevaliini ebapiisava täituvuse tõttu.

Seotud lood

Uudised
  • 19.01.09, 07:32
Sillamäe-Kotka liini tänavu ei avata
Tõenäosus, et tänavu võiks jälle Sillamäe ja Kotka vahel reisilaev käima hakata, on nullilähedane, sest praegu ei tee keegi selleks nähtavaid ettevalmistusi.
Uudised
  • 06.06.08, 20:39
Juvas: tulevikus on Soome lahe ääres kõigile tööd
Stella Company Group tegevjuht Kari Juvas näeb Venemaa ja Hiina vahel, vaid kasvat kaubakäivet ja tema hinnangul saab sellest transiidist osa ka Eesti.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 13:13
Pangad, regulatsioonid ja rohepööre: kas Eesti ettevõtted on valmis jätkusuutlikkuse väljakutseteks?
Kliimamuutuste tagajärjel kehtestatud rangemad regulatsioonid seavad ettevõtetele uusi ootusi ja kohustusi, suunates neid looma üha jätkusuutlikumaid ärimudeleid. SEB jätkusuutlikkuse juht Tatjana Vakulenko rõhutab, et pangad ei ole seejuures pelgalt finantseerijad, vaid ka olulised partnerid ja nõustajad, aidates ettevõtetel muuta rohepöördega seotud väljakutseid konkurentsieeliseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele