17aastane koolipoiss Sander Saar pressib
fotokunstnikult ja disainerilt Mats Õunalt kohtu ähvardusel välja magusa nimega
domeeni, et koos klassivendadega oma äri püsti panna.
”Tahaksime saada esimesi kogemusi ja proovida kätt n-ö päris ettevõtluses,” kirjutas algaja ärimees Õunale möödunud kuu lõpus. Algul uuris Saar, mis tingimustel apple.ee domeeni poistele pähe turgatanud äriks kasutada saaks. ”See oleks meie suur võimalus ja ligipääs astumaks turule! Millistel tingimustel oleksite nõus meid aitama?” avas Saar oma plaane.
Aripaev.ee-le Sander Saar kommentaari ei andnud. Samas jättis ta ütlemata ka oma kaaslaste nimed.
Õuna sõnul olid Apple’i müüjad tema domeeni vastu varemgi huvi tundnud, kuid omanimelist veebiaadressi käest ära anda ta ei tahtnud. Ka mitte seda, et poisikesed tema veebilehel toimetaks ning tuntud arvutitootjate-müüjate majandushuve riivaks. ”Seega annaksin ma neile tõhusa argumendi kohtusse minekuks, et mult domeen ära võtta,” kirjutas kunstnik Saarele.
Praegu tutvustab teatrikunstniku diplomiga Mats Õun aadressil apple.ee oma elupõhimõtteid, käsitsi tehtud keraamikat, fotosid muusikaüritustelt ja matkadelt ning tema käe all valminud reklaammaterjale. Samas vahendab kunstnik ka Lõuna-Eestis elava sõbra mett.
Kui poisid tüütamist ei jätnud, nimetas Õun domeeni hinnaks 150 000 - 200 000 eurot.
Leebelt alanud läbirääkimised kiskusid seepeale teravaks. ”Antud offer (pakkumine – toim.) ei ole meile kahjuks vastuvõetav! Sarnaseid juhtumeid on ka varem esinenud. Enamasti on lahendatud domeenivaidlused kohtus,” teatas Saar enesekindlalt.
”Praegusel hetkel on meie läbirääkimised esindusõiguse osas käimas ja hetkel on ameeriklased positiivselt meelestatud. Kui me teiega kokkuleppele ei jõua, tuleb kahjuks ka meil ette võtta kohtutee,” lisas Saar samas oma ähvardusele kaalu.
Ähvarduses viitas Saar muuhulgas Äripäeva artiklile, mis kirjeldas Porsche-müüjate SIA Baltias Sportas Auto ja Premium Motorsi kohtuvaidlust.
Eestis kehtivad seadused võimaldavad registreeritud kaubamärgi omanikul nõuda, et samanimelise domeeni vahendusel ei aetaks äri. SIA Baltias Sportas Auto sai Premium Motorsilt porsche.ee domeeni kätte, kuna meelitas domeenisõjas kaubamärgi omaniku enda poolele.
Kooliõpilaste ettevõtlusportaalis tutvustab Sander Saar end kui Eesti parima õpilasfirma Volli tegevjuhti, kelle karjäär algas 1999. aastal Eesti Ekspressi ja SLÕhtulehe müügiga. Seejärel müüs Saar kolm aastat heategevuslilli, osutudes korra aasta parimaks lillemüüjaks.
Edasi müüs Saar lotopileteid, jäätist, värskeid marju, friikartuleid ja valemivihikuid ning aitas korraldada mitmeid üritusi. 2004. aastal pälvis poiss Õllesummeri parima jäätisemüüja tiitli. Saar kuulub ka noorteorganisatsiooni Young Business Talents.
Seotud lood
Ameeriklane Chris Clark soetas 1994. aastal
20 dollari eest veebiaadressi pizza.com, nüüd sai mees selle eest
internetioksjonil 2,6 miljoni dollarit ehk 26 miljoni krooni.
Sel nädalal sai avapaugu Pro Kapitali
peajuristi Ervin Nurmela ja Martin Todingu ühine vihikuäri, kus esimese
kampaania raames jõuab koolilasteni 50 000 tasuta kaustikut.
Apple'i kaubamärki esindav patendivolinik
Urmas Kernu ütles aripaev.ee-le, et apple.ee domeeni sooviks omale saada
tunduvalt rohkem koolipoisse kui üks.
Eesti suurima Apple'i edasimüüja IM
Arvutite hinnangul segab domeenivaidlusega kaasnev kisa nende äri
rohkem kui magus veebiaadress seda väärt oleks.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.