Sel nädalal sai avapaugu Pro Kapitali
peajuristi Ervin Nurmela ja Martin Todingu ühine vihikuäri, kus esimese
kampaania raames jõuab koolilasteni 50 000 tasuta kaustikut.
Kuidas saab üks äriettevõte kaustikuid tasuta jagada? Väga lihtsalt. 30-lehelisele kaustikule on lisatud 14 lehekülge reklaami. Näiteks on seal Adidase kupongid, millega saab Rotermanni kaubamaja ja Kristiine keskuse firmapoodidest 150 krooni allahindlust. Või noortekohvikust kaks kuuma jooki ühe hinnaga. Aga esimese kampaania kaustikust leiab ka MTV, Delli sülearvuti, Zen kõnekaardi, Jänksi jogurtišeigi ning palju muud.
Osaühingu Tasuta Vihik andmetel jagatakse kaustikuid Tallinnas Kristiine keskuses kuni neid jätkub. Vihikujagamine läks lahti 21. augustil, mil seda aitasid teha Eesti superstaari otsingul populaarsust kogunud noored lauljad Luisa Värk ning Rolf Junior. Täna abistas reklaamidega vihikuid levitada superstaari tiitli pälvinud Birgit Õigemeel.
Tõsi, reklaamide seas pole ühtegi sellist, mis lapsevanematele tõsist meelehärmi valmistaks. Pigem on jagatud info noortele kasulik ning koputab isegi nende südametunnistusele.
"Teismelisena tundsin veidi piinlikkust viiuliga koolimaja uksest sisse astudes. Need olid ju palju lahedamad, kes peale tunde niisama hängisid, mitte ei raisanud aega huvialadele. Nüüd olen tänulik, et valehäbi trotsides muusikaõpinguid ei jätnud, vaid keskendusin oma unistuste elluviimisele," kõneleb Birgit Õigemeel teismelistega vihiku avalehel.
Analoogsed reklaamita kaustikud maksavad poes 8-9 krooni. Viimastel aastatel populaarsust kogunud Valemivihiku eest tuleb välja käia 17-19 krooni, kuid vaatamata krõbedale hinnale sisaldavad need samuti reklaami, millest osa on tekitanud ka negatiivset vastukaja, märkis vihikuturule tulija.
Tasuta Vihiku pressiinfost võib leida, et järgmisel aastal laieneb projekt üle Eesti ning oma tasuta õppevahendi saavad siis ka algkooliõpilased ning tudengid.
Eraettevõtete kõrval on üritusse panustanud mitmed riigiasutused. Näiteks viivad Tasuta Vihiku abil ennetuskampaania läbi Päästeamet ja Maanteeamet ning vihikust rebitav kupong lubab priipääset KUMUsse.
OÜ Tasuta Vihik kuulub võrdsetes osades ettevõtte tegevjuhile Martin Todingule ning Ervin Nurmela osaühingule E.N.Co Holdings.
Seotud lood
OÜ Tasuta Vihik juhatuse liige Ervin
Nurmela ütles aripaev.ee-le, et projekti ettevalmistamise käigus keeldus
firma kahest reklaamist, kuna ei pidanud neid noortele sobivaiks.
17aastane koolipoiss Sander Saar pressib
fotokunstnikult ja disainerilt Mats Õunalt kohtu ähvardusel välja magusa nimega
domeeni, et koos klassivendadega oma äri püsti panna.
Kergelo OÜ toodetud matemaatika, füüsika ja
keemia valemite ning inglise keele grammatikaga vihikutes leidub ohtralt vigu,
millele on tähelepanu pööranud nii Postimees.ee poole pöördunud lapsevanemad kui
ka õpetajad, kirjutab Tarbija24.ee.
Seadusetähe järgi saavad põhikooli õpilased sellest
aastast alates töövihikud tasuta, kuid mitmes Tallinna koolis peavad vanemad
siiski juurde maksma.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.