CV Keskuse ärijuhi Kadri Johansoni sõnul on
eestlastel mingi ebamäärane ettekujutus sellest paremast Euroopa juhist ning
Eesti töötajate nägemus on lühiajalisem ja arusaam asjadest isiklikum.
„Töötajate arusaam asjadest on Eestis isiklikum ning nägemus lühiajalisem. Meil ei ole tugevaid ametiühinguid, mis mõjutaksid töötajaskonna arvamusi. Meie inimesed ei mõtle ette, et kas nende töökoht on olemas ka näiteks 5 või 10 aasta pärast, sest olulisem on tänane, isiklik heaolu,“ ütles Johanson.
Tema sõnul on sellele mitu selgitust. „Põhjus võib olla nooruke vabariik ja lühike iseseisvusperiood, ülikiire majanduskasv ning palgaralli, õppimis- ja töötamisvõimaluste avardumine jms. Seega ei pruugi töötajad aru saadagi, et mõned vähem populaarsed otsused võtavad juhid vastu pigem ettevõtte ning tulevikuks kõigi heaolu saavutamiseks,“ rääkis ta.
„Inimeste ettekujutuses võib Euroopa juht olla tõenäoliselt keegi mannekeeni naeratuse, kvaliteetse ülikonna ning kallite kingadega härrasmees kuskilt klantspildilt,“ ütles CV Keskuse ärijuht Kadri Johanson ning lisas, et nagu ka kommentaarides mainitud, puudub suurel osal küsitletutest otsene või üldse kokkupuude nn Euroopa juhiga.
Veel arvas Johanson, et sellise uuringu tulemustes võis mängida kõrget rolli ka paljude inimeste üldine rahulolematus oma elatustaseme, ühiskonnas toimuva (poliitilised vigurmängud, kõrge inflatsioon) ning ka tööga (kehvad töötingimused, oskustele mittevastav töötasu jne jne).
CV Keskuse soovitus Eesti juhtidele on aga rohkem suhelda oma inimestega: selgitada, kaasata, arutleda, et olla või saada liidriks. Samuti lisas Johanson, et uuringus toodud järeldused on nende silmis subjektiivsed ning üldistamist siiski ei kannata. „Teisalt puuduvad meil uuringud, mis tõestaksid, et Eesti juht ei ole „kubjas“ ning on Euroopa juhtidega võrreldes samal või kõrgemal tasemel,“ ütles Johanson.