Kujutlege, et arvutiekraane saaks
valmistada õhukestele painduvatele materjalidele, mis lubaks trükkida liikuvaid
pilte raamatute lehekülgedele, pakenditele või tapeedile, millega te kodus seinu
katate?
Hämmastaval kombel ei ole tegemist ulmeliste ideedega mõne suurfirma visioonide portfellist, vastavad tehnoloogiad on põhimõtteliselt olemas, need põhinevad orgaanilistel valgusdioodidel (OLED, organic light emitting diodes) kirjutas f
yysika.ee.
Milles on asja iva? Täna kasutatavad LCD-monitorid on sisuliselt valgusfiltrid, mis lasevad või ei lase valgust läbi. Seega on selliseid ekraane igal juhul vaja tagantpoolt valgustada.
Aga eks proovige valmistada painduvat valgusallikat (kuigi LCDde tootjad on selles vallas juba edusamme teinud), igal juhul teeb see ekraanid paksuks. OLED moodustub väga õhukestest (vähem kui 0.5 mikromeetri paksustest) orgaanilistest kiledest.
Eriti tore on see, et ilmselt õnnestub tulevikus selliseid ekraane sõna otsese mõttes trükkima hakata - saaksime masina, mis suudab kõik need orgaanilised LEDid, milliste esivanemaid me täna ükshaaval poest ostame, tohutute maatriksitena alusele trükkida. Juba täna on firma Cambridge Display Technologies koostöös firmaga Toppan Printing loonud OLED-ekraanide trükkimiseks analoogilise protsessi, kui me seda täna näeme ajalehtede trükkimisel.
Missugused on veel lahendamata probleemid? Selgub, et täna olemasolevad alusmaterjalid ei ole piisavalt veekindlad. Aga veekindlus on hädavajalik kaitsmaks ekraanide juhtimiseks kasutatavat elektroonikat. Nii et hetkel toodetakse enamus OLED ekraane ikkagi klaasile. Aga arvatakse, et viie aasta pärast on olemas ekraanid, mida saab lahti rullida samal viisil, kui me täna rullime lahti projektorite ekraane.
Et firmadel tõepoolest tõsi taga on, seda näitavad ka lisatud pildid. Üleval on näha üleni ekraanidega tapetseeritud ruum, alumisel Samsungi kokkurullitav ekraan, nagu seda juba mullu ühel näitusel demonstreeriti.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.