Hansapanga tarbimislaenude juht Annely
Herman ütles, et tänavu on tarbimislaenude kasvutempo oluliselt
aeglustunud, mis on peamiselt mõjutatud eratarbimise kasvu aeglustumisest ja
tarbijate kindlustunde märgatavast langusest.
„Tarbimislaenude mahud on viimaste aastate jooksul olnud järsus kasvutrendis – turu maht on tõusnud 8,9 miljardi kroonini, 2006. aasta lõpus oli see 6 miljardit krooni,“ rääkis Herman.
Keskmine krediidisumma jääb Hermani sõnul 15 000-20 000 krooni vahele, mis pole pankuri sõnul väga kõrge.
„Avardunud on tarbimislaenude kättesaadavus laenusumma ja kanalite osas, kuna palju pakkujaid on lisandunud,“ lisas ta. „Tänavu on aga tarbimislaenude kasvutempo oluliselt aeglustunud, mis on peamiselt mõjutatud eratarbimise kasvu aeglustumisest ja inimeste tulevikuväljavaadete kindlusest.“
Panga tarbimislaenude müük ja tarbijate kindlustunde indikaator on sellel aastal märgatavas languses. „Kui ei tunta kindlust tuleviku suhtes, siis laenu juurde ei võeta,“ märkis Herman.
Ta lisas, et langus tuleb peamiselt tarbimislaenudest, krediitkaartide arvu kasv on stabiilne.
Herman rääkis tarbimislaenude kvaliteedist, et eraisikute tagatiseta tarbimislaenude 60päevaste võlgnike arv on kasvanud.
Eesti Panga andmetel on selle aasta märtsi seisuga tarbimislaenude 60päevaste võlgnike võlasumma kokku 502 miljonit krooni ning 20 protsenti sellest võlakoormast kuulub Hansapanga klientidele.
Herman ütles, et siiski on tarbimislaenu turg arengufaasis. „Võrreldes muu Euroopaga on tarbimislaenu osakaal kogu laenumahust madal. Eestis ulatub see 9 protsendini, Euroopas keskmiselt 10-15 protsendini,“ sõnas ta.
Seotud lood
Hansapanga arendus- ja analüüsijuht Kersti
Arro ütles, et majanduses toimuvad muudatused on kaasa toonud
võlgnike kasvu, eriti satuvad raskustesse kinnisvara ja ehituse
valdkondadega seotud müügiinimesed, kelle boonused vähenevad.
Hansapanga arendus- ja analüüsijuht Kersti
Arro ütles, et laenu saavad jätkuvalt stabiilse sissetulekuga kliendid, kuid
majanduse jahenemine on muutnud inimesed alalhoidlikuks.
Hansapanga ettevõtete panganduse
tegevdirektor Artjom Sokolov ütles täna Ettevõtluse Auhind 2008
väljakuulutamisel, et Eesti ettevõtjad võiksid ringi vaadata laiema
haardega.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.