Estraveli tegevjuhi Anne Samliku sõnul pole
turismiturul enam selliseid kasve nagu aasta tagasi, inimesed on ettevaatlikumad
ning valivad ettevaatlikumalt mille peale oma raha kulutavad.
“Loomulikult pole enam selliseid kasvusid, nagu oli aasta tagasi, 2007. aasta esimene kvartal näiteks, kuid kerges kasvus on Estravel küll jätkuvalt. Meie käive on jätkuvalt kasvanud,” kommenteeris turismituru hetkeseisu Eestis Estraveli tegevdirektor Anne Samlik.
“Mis puutub kruiisi perspektiivi, siis kruiisil on oma nišš ja oma klientuur. Eestlaste reisiharjumused ei ole ju kadunud, eestlased reisivad jätkuvalt. Kruiisiturism on niššitoode, mitte laiatarbekaup ning kindlasti pole kruiis pensionäride toode,” märkis Samlik täna esmakordselt Tallinna väisanud Norra kruiisifirma Hurtigruteni uusima aluse pardal toimuval kruiisiturismi tutvustaval pressikonverentsil.
Kas jahenev majandus ning säästueelarved on mõju avaldanud ka turistide ja reisijate rahakotile? ”Ettevaatlikkust on küll tunda. Pigem valitakse rohkem raha järgi. Mis on see raha, mida tahetakse kulutada. Ma ei saa öelda, et eestlaste reisiharjumused või sihtkohad oleksid muutunud, kuid võibolla elatakse näiteks odavamates hotellides, sest nii palju reisimisele enam ei kulutata,” lausus Samlik ning rõhutas, et reisiharjumused siiski pole muutunud.
Samuti tõstab Samliku sõnul kruiisituristide arv üldist sissetulevat turisminumbrit Eestis. “Mida rohkem on linnas inimesi, seda rohkem jätavad nad siia ka raha. Kruiisiturism on Tallinnas olnud pidevalt tõusutrendis. Kui maailmamajandus jahtub, siis siin mõjutab meid juba see, et enamik meie kruiisituristidest on ju USA-st. Väga palju oleneb Ameerika majandusest,” märkis tegevjuht.
Estraveli kruiisimüük oli 2006. aastal 2,0 miljonit krooni ning eelmisel aastal 4,3 miljonit krooni.
115-aastane laevafirma Hurtigruteni tuntuimaks tooteks on kruiis piki Norra lääneranniku fjorde. Samuti korraldab Hurtigruten kruiise ja ekspeditsioone ka Gröönimaale ja Antarktikasse.
Seotud lood
Reisibüroo Estravel teenis eelmisel aastal
enam kui miljardi krooni suuruse käibe juures 21 miljonit krooni kasumit.
Estraveli tegevjuhi Anne Samliku sõnul
maksis kalleim nende korraldatud privaatreis üle miljoni krooni.
Ajakirja Forbes andmetel võib erajahi
Annaliese üürida hinnaga 120 400 dollarit (1,5 miljonit krooni) päev.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.