Aktsiaturgudel liigub täna kuuldus, et
tarkvaragigant Microsoft viskab silma Rootslaste Ericssonile.
Analüütikud, kellega uudisteagentuur Direkt rääkinud on, paistavad aga kuuldusesse väga skeptiliselt suhtuvat ega usu, et tehing kuigi tõenäoline võiks olla, kirjutas e24.se.
"Microsofti pakkumise eesmärk oli Google’ile kandadele astuda. Kas Microsoft astub Ericssoni ostuga Google’i kandadele? Ei,“ ütles Glitniri analüütik Anders Elgemyr Direktile.
Ta selgitas, et Microsofti dilemma ja motivatsioon strateegilisteks ülevõtmisteks seisneb selles, et ettevõte on interneti reklaamikäibe üle käivas võitluses liiga pikalt Google’ist maas. Telekomiettevõtetele tooteid tarniva Ericssoni ost ei lahendaks Microsofti probleemi.
"On palju tõenäolisem, et Microsoft otsib mõnd teist otsingumootorit või lairibaühenduse liiklusesse kaasatud tegijat. Kui Microsoft tahaks siiski osta telekomiettevõtteid varustavad firmat, siis oleks tunduvalt usutavam valik Nokia, kuna nemad on oma mobiiltelefonidega tarbijatele lähemal,“ lisas Elgemyr. Samas ei usuks ta ka sellisesse tehingusse.
Veel üks argument tehingu vastu on see, et tegemist on väga suurte ettevõtetega, mille liitumine oleks väga keeruline. „Kahe nii suure ettevõtte liitmine on väga keeruline, arvestades nende tehnilist taset, erinevusi ettevõtete kultuurides ja erinevate funktsioonide regionaalses asetuses,“ arvas Swedbanki analüütik Jan Ihrfelt.
Seotud lood
Microsoft on arendanud uue
finantsprogrammi, et aidata investoritel leida teed erinevate aktsiaturgude
vahel.
Maailma kaks suurimat otsingumootorit Yahoo
ja Google teatasid, et peale kahte nädalat katsetamist on nad otsustanud hakata
reklaamipindu jagama.
Telekomimaailmas on õhk kuumaks läinud.
Suured liitumised aga mõjuvad sellistele tarnijatele nagu Ericsson halvasti,
usub Gartneri analüütik Jason Chapman.
USA tarkvarahiid Microsoft Corp võttis
laupäeval internetifirmale Yahoo tehtud ülevõtupakkumise tagasi, kui Yahoo ei
nõustunud Microsofti pakutud uue kõrgema hinnaga.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.