Suuremate linnade eeskujul hakkab ka Viljandi kaubandus koonduma uutesse ostukeskustesse.
Viimastel aastatel ei ole Viljandisse uusi kaasaja nõuetele vastavaid kaubanduskeskusi kerkinud, kuid 2008. ja 2009. aastal on neid see-eest valmimas mitmeid.
Ühtset mööbli- ja sisustuskaubamaja Viljandis siiani ei olnud. Mööbli- ja sisustuspoode oli umbes viis, kuid need paiknesid kõik omaette hoonetes ning linna erinevates osades. Nüüd on aga valminud uusim sisustuskaubamaja Home Gallery.
Nõudlus uute kvaliteetsete kaubanduspindade järele Viljandis on suur. Eelkõige otsivaid pindu üle-eestilised ketid, mis soovivad kohta keskusesse, kus kontseptsioon näeks ette erinevate kaupluste sünergilise efekti.
Otse Home Gallery kõrvale kerkib järgmine kaubanduskeskus DayOff, mis koondab spordi ja vabaajakaubad. Lisaks kaupustele tuleb hoonesse ka kohvik, mis peaks selle piirkonna vajaduse katma.
Kaubanduspindade üürihinnad on järjest tõusnud. Keskmised kvaliteetsete pindade rendihinnad on vahemikus 150-250 kr/m2 kuus. Sellest kõrgemat rendihinda naljalt ei leia. Vabu pindu Viljandis peaaegu ei olegi. Aeg-ajalt vabanevad väiksemad kesklinna kaubanduspinnad hoonete esimestel korrustel, kuid olemasolevatesse väiksematesse keskustesse on pinda raske saada.
Uute ostukeskuste rajamisel on potentsiaalsetest üürnikest lausa järjekord. Hoone väljaüürimiseks kuluv periood on suhteliselt lühike ja jääb umbes poole aasta piiresse, mõnevõrra kauem võib aega võtta väga spetsiifilise kontseptsiooniga keskuse täitmine.
Kaubanduskeskuse üüripinnad on enamjaolt juba lepingutega kaetud, jäänud on veel paar üksikut vaba pinda.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.