Täna tähistas Hansapank oma
privaatpanganduse kümnendat sünnipäeva. Selle puhul korraldatud üritusel
meenutas Jüri Mõis esimesi VIP-kliente, kes tekkisid 1995.–1996. aastal.
Hansapanga asutaja ning privaatpanganduse looja Jüri Mõis märkis, et idee hakata pakkuma suurklientidele privaatset teenindamist tekkis olude sunnil: "Olid rasked ajad ning oli vaja toetada ja arendada panka. Kui me alustasime, meil oli kliente seinast seina."
"Esimesed kliendid tundsid end kohe kõrvust tõstetuna," meenutab Mõis. "Võrreldes 1995.-1996. aasta kliente ja praeguseid kliente, võib öelda, et esimesed olid palju aktiivsemad ning julgemad." Sel ajal oli ärimeestel väga kirju minevik, neil ei olnud eriharidust. Võib-olla just sellepärast neil oligi rohkem südikust.
Kliente võis jagada kahte gruppi: "Esimesse gruppi kuulusid vene keelt kõnelevad ärimehed, kes tegelesid transiidiga. Nad olid meelestatud väga tõsiselt, kuigi ei teadnud midagi raamatupidamisest, finantsplaneerimisest või börsist," meenutab Eesti panganduse isa. "Teised olid aga agressiivselt häälestatud eestlased, kes avastasid, et aktsiate hind võib kasvada. Nad lausa sukeldusid börsispekulatsioonidesse, lõpetasid oma firmade tegevuse ära." Börsil mängimine kestis 1997. aastani, kui kriis neelas kogu vara.
Muidugi püüdsid paljud hiilida kõrvale ka maksudest ning ajasid äri sularaha eest. Esimeste Eesti rikkurite enesehinnang oli väga kõrge, kõik käisid maapinnast 15 sentimeetrit kõrgemal.
"Privaatpanganduse idee oli väga lihtne. Kord tuli mu juurde üks tuntud tegelane, kes juhtis tol ajal sadamat, ja ütles: "Tead, Jüri, ma olen tore inimene, mul on ka raha ning ma olen valmis teenuse eest maksma. Ainult on kuidagi piinlik seista koos oma töötajatega ühes pangajärjekorras. Kuidas saaks teha nii, et ma saaks selle asemel istuda nahkdiivanil ja et mulle pakuks keegi kohvi. See oleks tore!" Nii kõik alguse saigi," rääkis Mõis.
Jüri Mõis arvab, et selle kümne aastaga õppis Hansapank lähenema kliendile ning et privaatpangandusel on väga suured perspektiivid. Hansapank teab, kellele pakkuda istet toolil, kellele tugitoolis, kellele pehmemas tugitoolis, kellele pakkuda kohvi, aga kellele kohvi kõrvale ka kommi.
Seotud lood
Hansapanga ettevõtete panganduse
järelevalveosakonna juhi Mati Korroli sõnul suureneb koos majanduskeskkonna
halvenemisega alati ka probleemsete klientide hulk.
Privaatpanganduse osakonna juhataja Kristel
Meos rääkis dv.ee-le, mille poolest töö vene keelt kõnelevate klientidega erineb
tööst eestikeelsete klientidega.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.