Rahandusminister Ivari Padari sõnul on
oluline inimeste teavitamine laiemalt nii SMS-laenude kui ka teiste laenude
võtmise puhul, sest riik hätta jäänud laenuvõtjaid maksumaksja rahaga abistama
ei hakka.
Rahandusministeeriumis toimunud ümarlaud pani paika tegevuskava SMS-laenudega seotud probleemide leevendamisel, teatas ministeerium.
Täna, 16. mail arutas rahandusministri poolt kokku kutsutud ümarlaud SMS- ja teiste kiirlaenudega seotud probleemide tänast olukorda ja riigipoolseid võimalusi olukorra leevendamisel. Ühtlasi kinnitas ümarlaud edasise tegevuskava riigi võimaluste osas tarbija teavitamisel ja õigusraamistiku ülevaatamisel.
Kokkusaamisel hinnati käesoleva hetke olukorda, osapooled andsid ülevaate oma valdkonna planeeritavatest sammudest, sealhulgas võimalikest muudatustest õigusaktides, mis SMS- ja teiste kiirlaenude probleemistikku puudutavad ning leppisid kokku erinevate tegevuste ajagraafikus. Kokkulepete kohaselt peaksid esimesed ühise töö tulemused valmima juba eeldatavasti juunikuu jooksul.
Ümarlaual lepiti kokku SMS- ja teiste kiirlaenude tarbijate senisest põhjalikuma teavitamise vajaduse ning teavitamise ajakava osas. Arutati ka riigi võimaluste üle õigusaktide muutmisel, näiteks võlaõigusseaduse, reklaamiseaduse, sotsiaalhoolekandeseaduse ning tsiviilseadustiku üldosa muutmise ja täiendamise võimalusi. Lisaks arutati kohtumisel ka õigusabi pakkumiste võimaluste teavitamist ja tänaste kontrollvõimaluste tõhustamist kiirlaenude pakkujate üle. Samuti arutati ka laiemalt riigi võimalusi ja pikaajalisi eesmärke kodanike finantsalaste teadmiste parandamisel.
Väga oluline aspekt on rahandusministri sõnul kindlasti inimeste teavitamine laiemalt nii SMS-laenude kui ka teiste laenude võtmise puhul. „Enne ükskõik millise laenu võtmist tuleb kindlasti tutvuda laenutingimustega – mis ajaks ja kui palju peab raha tagasi maksma. Seejärel tuleks aga kriitiliselt hinnata, kas tolle SMS- või kiirlaenu võtmine on ikka hädavajalik,” sõnas rahandusminister Ivari Padar. „Võlg, ka siis kui ta tuleb SMS-iga, on võõra oma ning see tuleb tagasi maksta – see võiks olla igal inimesel ükskõik millist laenu võttes alati meeles. Sellist ebaõiglust aga, et hakkaksime riigi poolt maksumaksja rahasid kasutama hätta jäänud laenuvõtjate abistamisel, kindlasti ei saa lubada.”
Ümarlaual osalesid rahandusministeeriumi, sotsiaalministeeriumi, justiitsministeeriumi, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, siseministeeriumi, finantsinspektsiooni, Eesti Panga ning tarbijakaitseameti esindajad.
Seotud lood
Rotermann Eesti juhatuse esimehe Mart Saa
arvates peaks hädas laenuvõtja ise oma kokku keedetud supi ära sööma.
Riigikogulased Igor Gräzin ja Taavi Rõivas
tegid täna majandusminister Juhan Partsile ettepaneku lõpetada Eesti Posti
koostöö SMS-laenude pakkujatega.
Riigikogu liige Heimar Lenk on arvamusel,
et riik peaks valikuliselt hädas olevaid laenuvõtjaid siiski aitama, kuna omal
ajal ei teavitanud riik laenuriskidest ja ohtudest.
Sotsiaalminister Marit Maripuu kommenteeris
laenuvõtjate abistamist, et teavitustöö ja inimeste nõustamine on see, mida riik
pakub täna, kuid iga inimene vastutab ise oma otsuste eest.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.