Sotsiaalminister Marit Maripuu kommenteeris
laenuvõtjate abistamist, et teavitustöö ja inimeste nõustamine on see, mida riik
pakub täna, kuid iga inimene vastutab ise oma otsuste eest.
"Teavitustöö ja inimeste nõustamine on see, mida riik pakub ka juba täna ja mis aitab mõista, et iga inimene vastutab ise oma otsuste eest. SMSiga võetud laene lihtsalt kinni maksma hakata riik ei saa. Igaüks peab ise väga täpselt läbi lugema ja aru saama, millele ta allkirja annab," vastas Maripuu tänasele päevaküsimusele, kas riik peaks aitama hädas laenuvõtjaid?
"Igaüks peab ise omama ülevaadet, kui palju ta pere teenib, kui suured on igakuised kohustused ning palju planeeritakse igapäevasteks toiminguteks. Häid nõuandeid saab portaalist www.minuraha.ee, laenunõu saab pankade laenutöötajailt," rääkis ta.
"Nõu annavad võlanõustajad ja valdade sotsiaaltöötajad, keda on sel alal ka koolitatud; küsida saab õigusabi (www.otb.ee). Vajadusel on võimalik pöörduda ka kohtusse. Alustama aga peab iseendast ja ise probleemi tunnistama, sest vastu tahtmist ei saa kedagi abistada," lisas minister.
Seotud lood
Riigikogu liige Heimar Lenk on arvamusel,
et riik peaks valikuliselt hädas olevaid laenuvõtjaid siiski aitama, kuna omal
ajal ei teavitanud riik laenuriskidest ja ohtudest.
Sampo Panga tegevjuht ning värske
Pangaliidu juht Aivar Rehe vastas aripaev.ee küsimusele, kas riik peaks
hättasattunud laenuvõtjaid aitama, kindla ei-ga, sest tegu on kliendi ja panga
vahelise probleemiga.
Rahandusminister Ivari Padari sõnul on
oluline inimeste teavitamine laiemalt nii SMS-laenude kui ka teiste laenude
võtmise puhul, sest riik hätta jäänud laenuvõtjaid maksumaksja rahaga abistama
ei hakka.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.