Goldman Sachs Group Inc langetas Balti
regiooni suurima panga Swedbank AS reitingut kolme aasta madalaimale
tasemele.
Swedbanki aktsia kahanes 2,5 Rootsi krooni ehk 1,7%, jõudes 146,75 kroonini täna hommikul kell 9.34 kohaliku aja järgi. Pärast langust saavutas aktsia madalaima hinna 2004. aasta septembrist saadik. Swedbanki aktsia on sellel aastal kukkunud juba 20%.
Goldmani hinnangu kohaselt langevad Swedbanki sissetulekud Eestis, Lätis ja Leedus järgmisel ja ülejärgmisel aastal 30%, kirjutas Londoni analüütik Aaron Ibbotson. Ühtlasi otsustati eemaldada Swedbanki aktsiad Pan-Euroopa ostusoovituste nimekirjast.
Goldman Sachsi andmetel on Baltri riikides oodata SKP ja inflatsiooni kasvu ning rasket maandumist juba sel aastal.
Swedbank on Põhjamaade kõige tõenäolisem pank, mille reitinguid alandatakse, kuna ta tegutseb eeskätt Eestis ja Lätis ja taotleb kasvuaktsia soovitust, rääkis S P analüütik Miguel Pintado.
Esialgsel hinnangul kasvas Eesti sisemajanduse koguprodukt (SKP) 2008. aasta I kvartalis eelmise aasta sama ajaga võrreldes 0,4%. 2008. aasta I kvartali majanduskasv oli viimase kaheksa aasta aeglaseim.
Seotud lood
Investeerimispank Goldman Sachs teatas, et
esimese kvartalis langes panga kasum 11% võrra. Langus oli tingitud
ülemaailmsest krediiditurul valitsevast madalseisust.
Reitinguagentuur Standard Poor's
teatas täna, et Rootsi Swedbanki otsus võta ka Baltimaades sama bränd kasutusele
näitab emapankade eriti jõulist toetust piirkonnale.
Rootsi börsil langesid kella 11.26 seisuga
kõik aktsiad peale Lundin Petroleumi ja Morphic
Technologiesi aktsiate. Suurimad langejad olid Ericssoni, Volvo ja Skanska
aktsiad.
SEB marketingidivisjoni juht Karl Multer
ütles aripaev.ee-le, et Hansapanga nimevahetus mõjutab kindlasti nende
kaubamärgi positsiooni Eesti turul - Emori uuringu järgi on Hansapank
hetkel kõige mainekam kaubamärk.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.