Reitinguagentuur Standard Poor's
teatas täna, et Rootsi Swedbanki otsus võta ka Baltimaades sama bränd kasutusele
näitab emapankade eriti jõulist toetust piirkonnale.
Selline toetus leevendab, kuid siiski ei elimineeri teatud riske majanduses.
Rootsi finantshiiud mängivad suurt rolli Eesti, Läti ja Leedu majanduse kasvus. Lätis ja Eestis on kasv kiiresti aeglustamas. Languse tõttu on vähenemas juba jooksevkonto puudujääk mõlemas riigis. Siiski on risk, et korratu langus võib viia majanduslangusesse, mis omakorda toob kaasa töötuse, eraisikute maksejõuetuse ja viletsate laenude osakaalu kasvu pangasüsteemis.
Autor: Mariliis Pinn, Agnes Ojala
Seotud lood
Hansapangast saab eeloleval aastavahetusel
ka nime poolest Swedbank – kokku vältab firma nime ja sümboolika vahetus kaks
aastat ning siis on eestimaisel suurpangandusel lõplikult kriips peal.
Hansapanga Grupi juht Erkki Raasuke rääkis
Swedbanki brändi tutvustusel, et kahe järgneva aasta jooksul on planeeritud
panga brändivahetuseks kolmes Balti riigis kokku 10 miljonit eurot (156 mln
kr).
SEB marketingidivisjoni juht Karl Multer
ütles aripaev.ee-le, et Hansapanga nimevahetus mõjutab kindlasti nende
kaubamärgi positsiooni Eesti turul - Emori uuringu järgi on Hansapank
hetkel kõige mainekam kaubamärk.
Goldman Sachs Group Inc langetas Balti
regiooni suurima panga Swedbank AS reitingut kolme aasta madalaimale
tasemele.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.