Reisioperaatori Tez Tour kommertsjuhi Lea
Kroonmanni sõnul saab Kreeka saartele, Türki, Hispaaniasse või Itaaliasse sageli
sõita omahinna eest ning mõnikord maksavad firmad isegi peale, et
inimesed ainult reisiksid.
Reisiteenuste turul on viimastel aegadel väga kitsas. Lähimad kaks aastat saavad otsustavateks. Turule jääb maksimaalselt neli reisioperaatorit ning pole välistatud pankrotijuhtumid, kirjutas venekeelne nädalaleht Den za Dnjom.
Reisifirma Happy Travel tegevjuht Tiina Peterson kinnitas lehele, et praegusel ajal on turul liiga palju pakkumisi.
Hiljuti Eesti turul tegevust alustanud reisioperaatori Tez Tour kommertsjuht Lea Kroonmann rääkis, et Kreeka saartele, Türki, Hispaaniasse või Itaaliasse võib sageli sõita ka omahinna eest. “Mõnikord juhtub isegi nii, et firmad maksavad juurde, et inimesed reisiksid,” tunnistas ta.
Kõige vähenõudlikumad kliendid võivad praegu sõita soojale maale vaid 3000 krooni eest. Selline on konkurentsivõitluse hind. Tänavu seisid paljud reisifirmad silmitsi faktiga, et pakkumine hakkas nõudlust ületama. Seda kinnitas Toptoursi turundusjuht Karmen Loodus: “Konkurents Eesti reisikorralduse turul on niivõrd tõsine, et pakkumisi on selgelt rohkem. Majanduse langus mõjutab ka turismi.”
Eelmisel aastal maksis keskmine reisiteenuste pakett 10 000 krooni, nüüd on selle paketi hinnaks 5000 krooni. Algas hinnaralli allapoole. Ometi ei näe veel Novatours Eesti tegevjuht Merike Aspe põhjust nn sõja alustamiseks. “Klientidel võib tekkida turuhindade üldise languse tunne. Kuid see pole nii. Maailma naftahinnad, millest otseselt sõltub lennukikütuse ning ka reisi hind, jätkavad rekordite püstitamist, seepärast ei saa rääkida hindade alandamisest üldiselt,” arvas Aspe.
Sama meelt oli ka Horizon Travel turundusjuht Elna-Eva Terasmägi. Tema sõnul on languse trend petlik. Turul on lihtsalt rohkem oma teenuseid pakkuvaid firmasid ja rohkem pakkumisi kui eelnevatel hooaegadel.
Kui langus turul jätkub, hakkavad konkurendid koos lennukeid broneerima, nagu seda teevad juba Leedu firmad. Reisikorraldajad on huvitavas olukorras. Naftahinna kasvu tõttu pole kasulik hindu alandada, kuid hinnaalandust ei tohi teha ka seepärast, et konkurente on liiga palju. Niisuguses olukorras väiksed firmad hääbuvad. Võrreldes suurte reisikorraldajatega on neil tunduvalt vähem šansse ellu jääda.
Tulevaste kaotajate nimesid keegi veel ei ütle. Kuid fakti, et tulemas on uste sulgemise laine, tunnistavad kõik. “Tšarterturismi turg Eestis on praegu selgelt üleküllastatud. Vaadates seda, mis toimub nt Soomes ja Saksamaal, kuhu on jäänud vaid kolm-neli põhilist mängijat ning mõned väiksed nišireisikorraldajad, julgen eeldada, et sama juhtub lähiajal ka Eestis,” ütles Merike Aspe.
“Jäävad firmad-tootjad, firmad-müüjad ja firmad, kes pakuvad kitsa spetsialiseerumisega tooteid, nt kultuurireise või konverentsiturismi, ning kes hakkavad kasutama olemasolevate reisioperaatorite lennukeid,” selgitas Lea Kroonmann.
Seotud lood
Estraveli tegevjuhi Anne Samliku sõnul
maksis kalleim nende korraldatud privaatreis üle miljoni krooni.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.