Eile viimast korda Londonis maandunud
Silverjet on kolmas viimase poole aasta jooksul tegevuse lõpetanud
ainult-äriklassi lennufirma, kes ei tulnud toime tõusnud kütusekuludega ega
leidnud täiendavat finantseerimist.
Äriklassi reisijate üle Atlandi lennutamisele spetsialiseerunud Silverjet jõudis tegutseda poolteist aastat, kirjutas International Herald Tribune. Londonist New Yorgi lähedusse ja Dubaisse lennanud ettevõte pidi lõpetama, kui saamata jäi 5 mln dollarit laenuraha Araabia Ühendemiraatide investeerimisfondilt Viceroy Holdings. "Enne, kui nafta hind langema hakkab, on keeruline uut rahastamist leida. Isegi tugevaima bilansiseisuga lennufirmad leiavad praegusel ajal oma rahavoogusid surve all olevat," ütles Exane BNP Paribas` Londoni analüütik Geoff van Klaveren.
Silverjeti lendude peatamine nõudis 9500 inimeselt kavandatud lendudeks teiste võimaluste leidmist. Ettevõtte juhi pöördumise kohaselt jätkatakse "aktiivset tööd uute investoritega".
Viimasel kahel aastal alustas mitmeid väikesi ärireisijaile spetsialiseerunud lennufirmasid. Rõhuti klientide soovile vältida suurte lennujaamade rahvamasse ja pikki turvakontrolli järjekordi. Üle Atlandi lendu pakkus Silverjet 2000 dollariga ehk traditsioonilistest lennufirmadest kuni kolm korda odavamalt. Pakuti privaatseid ruume, gurmeetoitu, autojuhi teenust ja pardal eraldi naiste tualette. Konkurents suurte vedajatega ja nafta hinna 40% tõus poole aastaga imes taolised väikesed lennuliinid aga rahast kuivaks, kuna neil ei leidunud suurtega võrreldavat rahavaru kehvade aegade üleelamiseks. MAXjet Airways lõpetas lendamise detsembris ning Eos Airlines aprillis. Käiku on nendetaolistest jäänud vaid Pariisi-New Yorgi liinil lendav L`Avion.
Ainult-äriklassi lendude idee pole siiski lõplikult nurjunuks tunnistatud. Suurfirma British Airways on teatanud oma kavast avada järgmisel aastal taoline liin Londonist New Yorki. Sarnast mudeliga alustas 17. mail Singapore Airlines, Lufthansa teeb seda tütarettevõtte kaudu.
Kütusehindadest on pihta saanud ka lennundusvaldkonna teine serv ehk odavlennufirmad. Oasis Hong Kong Airlines jättis tuhanded reisijad maa peale ootama, kui tal aprillis raha lõppes. Lõpetasid USA odavlendajad ATA Airlines, Aloha Airgroup ja Skybus Airlines.
Ärilennufirma Silverjet aga ei jõudnudki oma tegutsemise jooksul plussi. Eelmisel nädalal lõpetati aktsia noteerimine Londoni börsil.
Seotud lood
Euroopa Parlament on alustanud arutelusid
seaduse üle, millega peaksid kõik Euroopa lennukompaniid oma lendudele panema
videokaamerad ja mikrofonid.
Lennufirmad uurivad põhjalikult iga oma
tegevuse sammu bituumenist taevani ning lennukisabast kuni ninani, otsides uusi
võimalusi, et kärpida kasvavaid kütusearveid.
Ameerika lennufirmad planeerivad võimalust
hakata inimese kaalu eest võtma lisatasu.
USA suuruselt neljas lennufirma Continental
Airlines kärpis töökohti ja lennuliine, kuna seisis silmitsi halvimate
lennutööstuse tingimustega peale 11. septembri 2001. aasta
terroriakti.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.