• OMX Baltic0,35%272,57
  • OMX Riga−0,09%873,53
  • OMX Tallinn−0,45%1 752,42
  • OMX Vilnius−0,06%1 048,91
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,91%8 066,64
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,45
  • OMX Baltic0,35%272,57
  • OMX Riga−0,09%873,53
  • OMX Tallinn−0,45%1 752,42
  • OMX Vilnius−0,06%1 048,91
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,91%8 066,64
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,45
  • 13.06.08, 13:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kokkuhoid sunnib lennukite mootoreid sagedamini pesema

Lennufirmad uurivad põhjalikult iga oma tegevuse sammu bituumenist taevani ning lennukisabast kuni ninani, otsides uusi võimalusi, et kärpida kasvavaid kütusearveid.
Lennukite kaalu vähendamiseks pestakse lennukite mootoreid sagedamini, et tahmast lahti saada, tualettruumi tarbeks võetakse vähem vett kaasa ning reisijate istmed vahetatakse kergemate mudelite vastu välja.
Kõrgemast kütusehinnast tekkiv finantslöök on eriti terav lennufirmade jaoks, kuna see on nende jaoks suurim kulu. Õhutranspordi Assotsiatsiooni (Air Transport Association) andmetel kulus kaheksa aastat tagasi 15 protsenti lennupileti hinnast kütusekulude katteks, kuid nüüd on see tõusnud 40 protsendini, kirjutas iht.com.
Kui kütusehinnad jäävad sinna, kus nad on, siis Ameerika lennufirmad kulutavad kokku sellel aastal 61,2 miljardit dollarit ehk 618,1 miljardit Eesti krooni kütusele – mis on viis korda rohkem kui aastal 2002, kui reisimine kukkus järsult pärast 2001. aasta septembri terroriakti.
Iga kütusehinna tõus, mis on tõusnud juba 84 protsenti võrreldes eelmise aastaga, tõstab survet vedajatele, näiteks Boeing 737 võtab 26 498 liitrit.
Lennufirmad tõstavad hindasid ning lisatasusid nii palju, kui suudetakse suuremaid kulutusi kõrvale kallutada, kuid ühest hetkest jäävad reisijad koju. Seetõttu otsivad vedajad iga uut võimalust, kust annab kokku hoida.

Seotud lood

Uudised
  • 07.03.08, 12:54
Briti turundusguru: lennufirmad loodavad, et inimesed ei kasuta tasuta lende
Briti lojaalsusprogrammide spetsialist Clive Humby välja fakti lennundusest - kui kõik inimesed otsustaksid oma kõik lennupunktid täna realiseerida, siis peaks maailma lennufirmad tasuta lendama järgmised kolm ja pool aastat.
Uudised
  • 01.06.08, 00:12
Järjekordne äriklassi lennufirma pani poe kinni
Eile viimast korda Londonis maandunud Silverjet on kolmas viimase poole aasta jooksul tegevuse lõpetanud ainult-äriklassi lennufirma, kes ei tulnud toime tõusnud kütusekuludega ega leidnud täiendavat finantseerimist.
Uudised
  • 10.04.08, 14:44
Kõrge kütusehind pankrotistab maailma lennufirmasid
Mõne nädala jooksul on kõrge kütusehinna tõttu tegevuse peatanud vähemalt neli regulaarlende tegevat lennufirmat.
Uudised
  • 06.05.08, 11:54
Lennufirmad hoiavad kokku pikemate lendude arvel
Autojuhid teavad ammu, et kiiruse vähendamine tähendab rohkem kilomeetreid liitri kohta. Nüüd on alustanud ka lennukid meetodi katsetamist – lisades igale lennule paar minutit, võib säästa miljoneid kütusekulult.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 12:03
ABB ärijuht: Eestil on tugeva tööstusriigi maine
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele