Täna võeti Stockholmi, Helsingi ja
Kopenhaageni börsil kasutusele uus kauplemissüsteem Saxess, kuid uuele
süsteemile üleminek läks üle kivide ja kändude, mistõttu avati börs kella 9
asemel alles 9.40.
Uues süsteemis on kauplemine börsi liikmetele muu seas anonüümne, samuti määrab süsteem automaatse hinnalimiidi aktsiatele, mille hind üksikute orderite tõttu väga palju liigub, kirjutas di.se.
Kui veel eile paistis, et kõik läheb plaanipäraselt ja ka tehniline tugi saatis asjaosalistele välja teate, et muutuseks on roheline tuli antud, siis vaid tund ja 20 minutit enne tänast avamist oli Nasdaq OMX sunnitud hoiatama, et Saxess ei toimi korralikult ja et sellest leiti tõsine viga. Samal ajal selgus, börsi valuutakauplemissüsteemi ei olnud võimalik sisse logida.
Nii lükkuski börsi avamine 9.40-le.
„Süsteemis endas viga ei ole ja infot uuendatakse pidevalt. Mure on olnud liikmetega ühenduse saamises,“ ütles Nasdaq OMXi pressiesindaja Carl Norell, kes ei osanud öelda, miks viga nii hilja avastati.
Hilinemine muutis turuosalised närviliseks. „Tavaliselt logime me end börsisüsteemi sisse kell 6 hommikul. See ei õnnestunud ja üritasime börsi tehnilise personaliga sellest ajast alates ühendust saada. Esimest korda saime nad kätte alles tunni eest,“ ütles Avanza analüütik Claes Hemberg di.se-le kella poole 9 paiku.
Hemberg lisas, et probleemid just sellisel päeval on eriti murettekitavad. Nimelt toimub täna Ericssoni aktsia tagurpidi-split, kus Ericssoni viiest senisest aktsiast saab üks.
Seotud lood
Tallinna börsi juhtkond otsustas, et kuigi
börsipäev algas tehniliste viperuste tõttu alles 13.25, ei ole põhjust
kauplemise aega pikendada.
Ikka veel ei ole Põhjamaade börsid tänaseks
avanenud. Kui hommikul arvasid börsi esindajad, et tehnilised probleemid
suudetakse lahendada 9.30 või 10ks ja vahepeal käidi välja uus aeg - 12.00, siis
nüüd on kellaaega veelgi edasi lükatud.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.