Eesti kui e-riigi tulevikku tutvustaval
konverentsil tõdeti korduvalt, et meie head e-riiki pole piisavalt turustatud,
kuid loodetavasti sügisel avatav Eesti e-riigi innovatsioonikeskus aitab meie
tuntuimal brändil tee maailma leida.
ITL-i president Urmas Kõlli ütles, et bränd e-riik on nagu vana muinasjutt, millest räägitakse, et see on kaugel maa ja mere taga, mida mujal pole ning, kes on käinud ütlevad, et on tore. „E-riigi turustamine ja müük on olnud tagasihoidlik,“ lisas ta.
Ka Kõlli tunnistas, et eestlaste puudus on nõrk koostöö. Ta rääkis, et EASiga planeeritud kava, kuidas ettevõtted koostööle tõmmata on kahjuks praegu peatunud.
Kõlli avaldas lootust, et ehk õnnestub pikema aja vältel meelitada ettevõtteid koostööle ning, et tuntuim bränd e-riik leiaks tee maailma.
Microsofti Eesti esinduse juht Rain Laane rääkis, et Eesti riik on helde olnud, tellib pidevalt hankeid ning IT-firmad teevad ära. Laane küsimus samuti, kas me suudame tööst saadud kogemused muuta teadmisteks ja väljaspool Eestit realiseerida. „Kas meil on selleks raha – müük ja marketing pole odav,“ ütles ta.
Samas soovitas ta mõelda ka meie e-ideede patenteerimisele. "Kui me seda ei tee võetakse need lihtsalt üle," lisas ta.
Laane rääkis tulevikuplaanidest, et Microsoft plaanib avada Eesti e-riigi innovatsioonikeskuse, leidmaks potentsiaal millega minna välisturgudele. „Sügisel saame loodetavasti lõigata innovatsioonikeskuse lindi läbi,“ ütles ta.
Tema sõnul oleks see üks keskne asutus millega IT-sektorid saavad suhelda. Siis hakkab vanker liikuma ning küll, siis ka riik tuleb kaasa, annab intellektuaalse omandi vabaks, et firmad saavad seda müüma hakata, ütles Laane.
Seotud lood
Webmedia tegevjuht Taavi Kotka rääkis
e-riigi tulevikku tutvustaval konverentsil, et Eesti on hea e-lahenduste leidja,
kuid üksinda, ilma tuntud vihmavarjuta läbi ei löö.
Regionaalminister Siim-Valmar Kiisler
rääkis e-riigi tulevikku tutvustaval konverentsil, et e-riigi maine on kappi
suletud ning era- ja riigisektor peaksid selle koos rahaks tegema.
Eestis on kätte jõudnud aeg, mil poliitikud
on valmis taas hakkama otsuseid vastu võtma, sest muud ei jää enam üle, rääkis
Mart Laar Arengufondi IT-foorumil.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.