Teistest eraklientidele suunatud laenudest
soodsamat intressi võimaldav roheline laen ärgitab uusi maju ehitama ja vanu
muutma energiasäästlikeks. Asjatundjad ootavad ajalt arutust.
"Panga asi on reklaamitrikk - kuid teiselt poolt tasuks asja üle edasi mõelda," kahtleb restaureerimisfirma Frantsiskus OÜ juhataja Tõnu Parmakson Hansapanga rohelise laenu sisulises mõttes. Endale ilma kile ja penoplastita traditsioonilistest materjalidest maja ehitanud mees hindab passiivmaja loodussõbralikust kõrgelt. Ta pole aga kindel, kas küttekulu kokkuhoid suudab niipea katta ehituskulud.
Iseenesest väärt mõttena energiasäästliku passiivmaja kõrval peab ta veel mõttekamaks ehitada elamu traditsioonilistest materjalidest ja rõhuda eriti lae soojustamisele. Kaob ju lae kaudu 2/3 toasooja, ülejäänud kolmandik lahkub ruumist akende, uste, seinapragude, torude läbiviikude ning põranda kaudu.
"Minu meelest on selline laen Hansapangalt hea märk," kiidab põhumajade ehitamisega tegeleva OÜ Natuurehitus juhatuse esimees Allan Kokkota rohelise laenu ideed. Siiski tundub talle, et 0,1protsendiline laenusääst ei peaks veel sundima kliente uue võimaluse kasuks otsustama. Aga eks elu näitab maja ehitamise ja pidamise kulude baasil.
Disainer Heikki Zoova, kes on endale ehitanud looduslikest materjalidest maja, usub energia säästmise vajadusse. Samas peab ta mitmesaja kilomeetri kauguselt toodud põhuga soojustatud maja vähem loodussäästlikuks kui tööstusliku kivivillaga vooderdatut.
Kommentaarid
Triin Messimas, SEB eraisikulaenude äriarendusjuhtKüllap see on hea pakkumine. Meil praegu sarnast laenu kampaaniakorras ei ole. Samas mõtleme meiegi laenu andmisel ehitatava maja looduslikku külge. Projekti puhul vaadatakse kõike, ka seda, kuidas hoone püstitatakse. Siiski selget piiri, kas maja on looduslik või mitte, me ei tõmba.
Tõnu Vanajuur, Sampo Panga personaal- ja jaepanganduse direktor
Sampo Pank tervitab iga ideed, mis on suunatud keskkonnast hoolimisele.Kindlasti on looduslikult puhas mõtlemine hea näide inimese laiast silmaringist ning õigest mõtlemisest.
Seotud lood
Euroopa Investeerimispank (EIP) annab 50
miljonit eurot AS Hansapangale, keskmise kapitalisatsiooniga ettevõtete (üle 250
ja alla 3000 töötajaga ettevõtted) investeeringute toetamiseks üle Eesti, samuti
Lätis ja Leedus.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.