Töö- ja pereelu ühitamine ei seisa Eestis
enam alati raha taga, vaid on seotud jäikade hoiakutega, usub sotsiaalminister
Maret Maripuu.
„Küsimus ei ole alati rahas. Pigem on väljakutse, kas suudame muuta ammu väljakujunenud arusaamu, kuidas asjad peaksid olema,“ rääkis Maripuu sotsiaalministeeriumi EQUAL programmi lõpufoorumil paindlike töövormide ja lastehoiuvõimaluste loomise probleemidest.
Tema sõnul on põhiküsimus, kuidas tekitada tööandjates motivatsioon, et väärtustataks lastega peresid. Samuti aga peavad vananenud arusaamadest loobuma kõik osapooled: nii lapsevanemad, tööandjad kui ka töövõtjad.
„Tuleb mõelda sellele, kui valmis olen ma selleks, kui minu juurde tuleb meessoost kolleeg ja ütleb, et jääb lapsega koju,“ sõnas Maripuu. Tema hinnangul vaadatakse sellele praegu veel kummaliselt.
Maripuu rääkis inimeste hoiakutest iseenda näitel. „Seitse aastat tagasi, kui mul sündis laps, läksin pärast dekreetpuhkust tööle tagasi. Sain selle eest meedias palju hurjutada. Samas ei küsinud keegi, kuidas ma asjad enda jaoks korraldanud olen. Hiljuti aga kutsuti mind ühel nädalavahetusel üritusele, kuhu ma ei saanud minna, kuna laps oli haiglas. Siis sain taas pahameele osaliseks: „Kuidas ei saa lapse pärast tulla, see on ju teie töö!“,“ ilmestas Maripuu olukorda.
Ministri sõnul sai ta Tallinna linnavolikogu esimehe tööga lapse kõrvalt hästi hakkama, kuna tal oli tugev tagala – ema, kes Maret Maripuu tööl oleku ajal lapse eest hoolitses.
Maripuu märkis, et on ka ise ülemusena kaastöötajatele lubanud kodus töötamist. See aga on taas tekitanud probleeme teistes kolleegides, kelle hinnangul ei ole selline töökorraldus õiglane.
„Hea tahtmise juures suudetakse lahendusi leida, aga nii, et ka teised on nõus seda aktsepteerima,“ märkis Maripuu, lisades, et praegu on inimeste suhtumise muutmises siiski veel palju tööd ees.
Seotud lood
EQUAL programmi lõpufoorumil "Näeme tähti
töötaevas!" arutati kaugtöö tuleviku ja oleviku üle Eestis. Leiti, et paindlikum
töö korraldus tooks tööturule seni sealt kõrvale jäänuid.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele