Riigi Teataja avaldas täna ametiisikute
majanduslike huvide deklaratsioonid. Ametisikud on näiteks riigikogulased,
president ja ka ministrid ja abiministrid. Ühesõnaga kõik, kes panustavad meie
riigi heaolusse.
Ametiiiskute deklaratsioonides on muu hulgas info ka registreeritud sõidukite ja liisingute kohta. Tundub, et riigikogu sõiduvahendi eelistused jagunevad kahte leeri: odavad ja kallid.
Näiteks teenelise semiootiku Juri Lotmani poeg Aleksei Lotman sõidab ringi tagasihoidliku Dacia Loganiga, mille eest maksab riigikogulane 3908 krooni kuus ning tema kõrval noor poliitik Kalle Palling sõidab, nii nagu ka rahandusminister Ivari Padar, Chrysler 300c-ga, mille eest noormees maksab pea 10 000 krooni kasutusrenti kuus.
Põnev on ka see, et päris mitu riigikogulast seisavad hommikuti dilemma ees, millise autoga täna Toompeale vurada.
Nimelt peab luksusautosid pidav riigikogulane Olga Sõtnik pead murdma, kas Toompeale sõita BMW 530i-ga, mille eest maksab naine 3287 krooni kuus või siis Lexus is250-ga. Selle iluduse eest tuleb naisel välja käia kaks korda rohkem, ehk 6801 krooni kuus. Ka Toivo Tootsenil on kaks autot, suurem ja kallim Nissan Qashqai (7031 krooni kuus) ning väiksem ja odavam Honda Civic, mille eest maksab mees kasutusrenti 4046 krooni kuus.
Sotsiaaldemokraatliku fraktsiooni kuuluval riigikoguliikmel Indrek Saarel on erinevalt Tootseniga üheaegselt kasutusel kaks väikest autot. Seat Leon, mille eest Saar maksab 5029 krooni kuus ja veelgi pisem Fiat Punto, mis neelab igakuiselt mehe rahakotist 2570 krooni.
Vähetuntud riigikogulasel Toomas Trapidole kuulub samuti kaks sõiduriista, millist täpselt seda märgitud ei ole, kuid on teada, et mees maksab mõlema sõiduauto liisingut kuus kokku pea 11 000 krooni.
Paistab, et riigikogulaste seas on ka neid, kellele sümpatiseerib vaid ühte marki sõiduauto. Näiteks on riigikogulane Kalvi Kõva soetanud endale nii Mazda 6 kui ka Mazda 3-e, kulutades nende peale 10 300 krooni kuus.
Kõvast on šnitti võtnud Margus Lepiki, kellele sümpatiseerib küll mõnevõrra teine automark, kuid mindud on sama teed. Nimelt kuulub Lepikule nii Peugeot 207 ja Peugeot 407 mille eest maksab ta kasutusrenti üle 8000 krooni kuus.
Mõni aga eelistab sõiduautole hoopis kaubikut. Nimelt sõidab, või vähemalt liisib riigikogu liige Nelli Privalova Mercedes-Benz Vitot, mille eest maksab 5150 krooni kasutusrenti kuus.
Kuna riik maksab tšekkide esitamisel kinni riigikoguliikmete kulutused, sealhulgas ka kütuse, siis tekib küsimus, kelle kütusearveid maksumaksja peal riigikogu liikme veel kinni peab maksma. Ning teatavasti on meie saadikut hoolikad tšekkide esitajad. Kui juba riigikogulane Jaan Kundla nõudis majoneesitšekkide hüvitamist, siis on kütus elementaarne, mille eest hüvitist nõuda.
Kroonika andmeil sõidab näiteks tantsutäht ja laulja Luisa Värk oma riigikogulasest kallima Taavi Rõivase autoga. Rõivas maksab Audi A6 kasutusrenti 7800 krooni kuus.
Seotud lood
Tallinna linnavolinikest omavad suurimat
laenukoormust keskerakondlased Oksana Laasil ja Andres Ellamaal. Uhkeima autoga
tuhiseb ringi aga koolidirektorist poliitik Märt Sults.
Riigi teataja poolt täna avaldatud
ametiisikute majanduslike huvide deklaratsioonist selgus, et üle veerandi
riigikoguliikmetest ei oma aktsiaid ega muid väärtpabereid.
Eestimaa Rohelised süüdistavad Reformi- ja
Keskerakonda ning Rahvaliitu soovis perekond Tammele kuulvale Kiviõli
Keemiatööstusele ebaõiglaselt sadade miljonite kroonide väärtuses põlevkivi
anda.
Abilinnapead teenivad linna sihtasutustes
ja nõukogudes oma põhipalgale lisaks kümneid tuhandeid kroone.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.